ترامپ منتظر پیشنهادات شورای امنیت ملی در مورد برجام است

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ ۱۱:۲۳

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که پس از بررسی برجام از سوی شورای امنیت ملی آمریکا پیشنهاداتی درباره اقدام بعدی در مورد برجام در اختیار ترامپ قرار می‌گیرد.

شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه در پاسخ به خبرنگاران دقیقا مشخص نکرد که آیا قرار است ترامپ به مخالفت‌های شدید خود با برجام ادامه دهد یا پا پس خواهد کشید.

رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ۱۸ آوریل در نامه‌ای خطاب به پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد که ایران به تعهدات خود طبق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) عمل کرده است.

اسپایسر گفت: بازبینی «درون‌سازمانی» که از سوی شورای امنیت ملی آمریکا انجام خواهد شد قرار است پایبندی ایران به برجام و طرح پیشنهادات جدیدی به ترامپ در مورد اقدام بعدی در مورد تین توافق  را بررسی کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ اجرای برجام را ادامه خواهد یا خیر؟ افزود: برای مشخص شدن این مسأله برجام در حال بررسی است.

تیلرسون در این نامه که روی وب‌سایت وزارت امور خارجه آمریکا قرار گرفته است، آورده است: این نامه تصدیق می‌کند که شروط بند ۱۳۵ قانون انرژی اتمی مصوبه ۱۹۵۴ مطابق با اصلاحیه آن، شامل اصلاحیه قانون، بازبینی توافق هسته‌ای با ایران، مصوبه ۲۰۱۵ که در ۲۲ مه ۲۰۱۵ به اجرا رسید از ۱۸ آوریل ۲۰۱۸ کماکان اجرا می‌شود.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه نامه خود با ادعای اینکه ایران هنوز یکی از حامیان تروریسم است، نوشت: رئیس‌جمهور دونالد ترامپ دستور انجام یک بازبینی میان سازمانی تحت رهبری شورای امنیت ملی برای بررسی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را داده است که ارزیابی خواهد کرد آیا تعلیق تحریم‌های ایران ذیل برجام برای منافع امنیت ملی آمریکا ضروری است یا نه. زمانی که این بازبینی میان سازمانی به اتمام برسد، دولت خواهان همکاری با کنگره درباره این مسأله است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید