تولید بیش از حد فیلم های کمدی به سینما صدمه می زند

    کد خبر :254748

ابراهیم اصغری به بیان دلایل صدمه به سینمای ایران در بهترین فصل اکران پرداخت.

ابراهیم اصغری تهیه کننده سینما درباره میزان فروش فیلمها در اکران نوروزی امسال به عنوان طلایی ترین زمان نمایش فیلم ها در طول سال گفت: اولین و مهمترین مسئله وضعیت اقتصادی مردم است. البته نه اینکه مردم و سینماروها پول سینما رفتن نداشته باشند، بلکه طولانی شدن مشکلات اقتصادی و رسیدن آن ها به سال نو مردم را تا حدودی درگیر مشکلات روحی کرد و در کل حس و حال آنها خوب نبود و این روی رفتن به سینما تاثیر گذاشت.

وی افزود: دومین مسئله اینکه چون در یکی دو سال گذشته فروش فیلم های کمدی خوب بوده، همه به سمت تولید و اکران این نمونه فیلم ها رفتند که تولید بیش از حد آنها به صنعت سینمای ما لطمه خواهد زد؛ چون در سبد سینمای ما نیاز به فیلم های غیر کمدی و متنوع است تا بتواند چرخه این هنرصنعت را بچرخاند؛ بخصوص در زمان طلایی مانند نوروز که متاسفانه امسال تاثیرات منفی آن را بیشتر می بینیم.

وی اضافه کرد: سومین مسئله این است که مردم و علاقمندان سینما فضای عادلانه را بیشتر می پسندند، اما زمانی که می بینند و می خوانند که شرایط تولید و اکران فیلم ها ناعادلانه و بدون هیچ برنامه ریزی درستی انجام می شود، شاید یک عده را دلسرد کرده و روی آن ها تاثیر منفی گذاشته است. ضمن اینکه بر اساس مسائل دینی و فرهنگی ما، وقتی ناعدالتی و ظلم باشد برکت از مشاغل و زندگی گرفته خواهد شد.

وی عنوان کرد: این ناعدالتی از سال های پیش در سینما آغاز و الان به اوج خود رسیده است و می بینیم که منافع شخصی افراد بیش از هر چیز مورد توجه قرار گرفته و بهترین شرایط تولید و زمان اکران به افرادی خاص تعلق می گیرد. متاسفانه این افراد که با رانت و ناعدالتی بهترین شرایط ساخت و اکران را برای خود برمی گزینند، در آثارشان دم از عدالت می زنند.

وی تصریح کرد: امسال رهبر معظم انقلاب سخن از حمایت از کالای ایرانی گفتند. از حدود پانزده سال گذشته تا به حال شاهد ورود انواع کالاهای خارجی در صنوف مختلف به کشورمان بودیم و باعث شد که جامعه ما به بحران عظیمی برسد. پس تنهاترین راه برای مقابله با این موضوع، ایجاد انقلابی در راستای تحریم کالای خارجی و استفاده از کالای داخلی است. متاسفانه با این تجربه بدی که داریم، سینمای ایران تصمیم به اکران فیلم های خارجی گرفته است؛ در صورتی که باید محدودیت اکران فیلم های خارجی را برای حفظ حمایت از کالای داخلی در دستور کار قرار دهد و گرنه سینما نیز مانند دیگر کارخانه ها تعطیل خواهد شد.

اصغری بیان کرد: این ها دلایلی است که سینما را دچار مشکل کرده و امیدوارم از این شرایط سخت و بد کم شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید