میانبر گذر از خاموشی

    کد خبر :25473

با شروع فصل تابستان بحران خاموشی نزدیک تر می‌شود اما با توجه به‌اینکه تنها ۳۰۰ ساعت از کل سال، تاسیسات شبکه برق رسانی با ظرفیت کامل در حال کار هستند از این رو می‌توان با مدیریت صحیح پیک بار در ساعات محدودی از سال از اوج مصرف برق عبور کرد؛ بدون اینکه پایداری شبکه برق رسانی دچار اختلال شود.

به‌گزارش ایسنا، مدیریت مصرف برق یک مساله مهم و حیاتی برای کشور است و ازآنجایی که امسال تابستان شاهد رشد ۵ درصدی مصرف برق در کشور هستیم لزوم مدیریت مصرف بیش از پیش احساس می‌شود و لازم است که به این مهم توجه شود البته برای این مهم اقداماتی از سوی مسئولان برقی صورت گرفته اما باید توجه داشت که بدون عنایت مشترکان این مهم محقق نمی‌شود.

در همین راستا حمید رضا ملکی وش، معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق تهران بزرگ با تشریح عملکرد مشترکان صنعتی و اداری در تابستان سال ۹۵ و همچنین برنامه‌های عملیاتی این شرکت در سال جاری گفت: برنامه‌های پاسخگویی بار برنامه‌هایی تشویق محور هستند که منجر به همکاری مشترکین جهت کنترل بار پیک شبکه برق می‌شوند.

به‌گفته وی این طرح‌ها به منظور چگونگی پرداخت مشوق‌ها برای مشترکانی که در ساعات بحرانی شبکه به صنعت برق کمک می‌کنند؛ درنظر گرفته شده است و مشترکانی که دارای مولد خود تأمین هستند می‌توانند پس از عقد قرارداد با شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با بکارگیری آن به صنعت برق کمک شایانی کنند.

 معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع برق تهران بزگ طرح ملی ذخیره عملیاتی برای مشترکین صنعتی و طرح کاهش بار برنامه ریزی شده اداری و تجاری را از دیگر طرح‌های پاسخگویی بار عنوان کرد و افزود: شرایط، نحوه مشارکت مشترکان و میزان پاداش آن نیز از طریق وب سایت شرکت توزیع برق تهران بزرگ اطلاع رسانی شده است.

همچنین علیرضا احمدی یزدی معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر ضمن تشریح وضعیت پیک بار کشور و همچنین وضعیت مصرف برق در تابستان جاری با اشاره به این که مدیریت مصرف یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است بر ضرورت گسترش برنامه‌های مدیریت مصرف در کشور تاکید کرد و گفت: مدیریت مصرف مهم‌ترین و اقتصادی‌ترین راهکار ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا درصنعت برق است.

وی افزود: با اجرای راهکارهای مدیریت مصرف تأثیر قابل توجهی در کاهش نیاز مصرف برق کشور حاصل می‌شود.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار شده که حدود ۳۵۰۰ مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شود و پیش‌بینی می‌شود تا زمان پیک تابستان سال جاری حدود ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ مگاوات از این ظرفیت جدید وارد مدار شود. با این حال دغدغه خاموشی تابستان وجود دارد اما اگر مدیریت مصرف به درستی صورت بگیرد طبق اعلام مسئولان مشکلی به وجود نخواهد آمد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید