فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها خبر داد

حریق ۱۵۰ هکتار از منابع طبیعی شمال کشور در نوروز

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ ۹:۰۸
    کد خبر :254093

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها ضمن اعلام میزان خسارت وارد شده به جنگل‌های شمالی کشور در پی آتش‌سوزی‌های ایام نوروز گفت: علاوه بر استان‌های شمالی، آتش‌سوزی‌هایی به صورت پراکنده در نقاط دیگر کشور داشتیم.

سرهنگ قاسم سبزعلی در گفت و گو با ایسنا، افزود: وسعت آتش‌سوزی‌ها در نوروزدر منابع طبیعی استان‌های شمالی کشور نزدیک به ۱۵۰ هکتاربود که عمده آن در قسمت‌های جنگلی رخ داد.۱۰ درصد از این مساحت دچار آسیب جدی شد و سوخت ولی در سایر نقاط جنگلی که دچار آتش‌سوزی شدند با اقدامات انجام شده برای اطفای حریق خوشبختانه آسیب جدی به قسمت تنه‌ای درختان وارد نشد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها ادامه داد: آتش‌سوزی‌ در جنگل‌های استان‌های گیلان، مازندران و گلستان اتفاق افتاده است که این آتش‌سوزی در گیلان وسعت بیشتری داشت همچنین حریق‌هایی به صورت پراکنده در کرمان، اصفهان و فارس اتفاق افتاده است که خوشبختانه وسعت زیادی نداشت.

به گفته سرهنگ سبزعلی، تمام این آتش‌سوزی‌ها عامل انسانی داشته که وضعیت جوی و وزش باد گرم تشدید کننده آتش‌سوزی‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه در شروع سال جدید افزایش دما و وزش بادهای گرم را شاهد بودیم، گفت: این عامل جوی در استان‌های شمالی سبب گسترش آتش شد ولی شروع آتش‌ها عامل انسانی داشت که برای طبخ غذا، شکار یا سهل‌انگاری دامداران اتفاق افتاد و وزش باد سبب می‌شد که آتش به مناطق صعب العبور برسد و کار اطفای حریق را سخت کند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها در پایان گفت: برای اطفای حریق در این مدت از سیستم پرنده‌های بالگرد که عملیات اطفا و آب‌پاشی را انجام می‌دادند، استفاده شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید