توصیه‌هایی برای جلوگیری از ریزش مو

    کد خبر :253519

یک متخصص تغذیه گفت: افراد برای داشتن ریشه موی قوی باید سبزی و میوه‌جات مصرف کرده و همچنین ویتامین‌های مورد نیاز بدن را به مقدار کافی به صورت روزانه تامین کنند.

پیام نیستانی‌ متخصص تغذیه اظهار کرد: برای داشتن موهای قوی و پرپشت باید همه مواد غذایی املاح و مواد معدنی به طور متوازن و متعادل در بدن وجود داشته باشد و کمبودی در این خصوص می‌تواند مانع از رشد خوب مو باشد.

وی ادامه داد: مواد معدنی مانند روی، مس، سلنیوم، آهن برای بدن و حتی مو موثر است اما به تنهایی یک ماده غذایی مثل انبه معجزه نمی‌کند و ما نمی‌توانیم از آن انتظار رشد مو و یا تقویت ریشه مو را داشته باشیم.

نیستانی‌ عنوان کرد: اگر افراد تغذیه خوب، متنوع و یک برنامه غذایی مناسب داشته باشند، سلامتیشان تضمین می‌شود زیرا به دلیل کمبود هر یک از مواد معدنی مورد نیاز سیستم متابولیک بدن آسیب جدی پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: مصرف قرص‌های روی برای تقویت مو به تنهایی موثر نبوده بلکه باید همه نوع ویتامین و املاح وارد بدن انسان شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نیستانی یادآور شد: قسمتی از ریزش مو به خاطر مسائل ارثی و ژنتیک بوده و هیچ ربطی به کمبود ویتامین و انرژی ندارد به همین دلیل اگر افراد در خانواده خود سابق ریزش مو ندارند باید علت آن ریشه یابی کنند.

وی اظهار کرد:‌ برای داشتن ریشه موی قوی باید افراد سبزی و میوه‌جات مصرف کرده و همچنین ویتامین‌های مورد نیاز بدن را به مقدار کافی به صورت روزانه تامین کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید