باران آتش درجنگل های کجور را خاموش کرد

  • حوادث
  • شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ ۱۲:۴۳
    کد خبر :252558

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر گفت :‌ با باران شب گذشته آتش سوزی درعرصه های جنگلی منطقه ‘کهنه ده ‘ کجورنوشهردر غرب مازندران خاموش شد.

آتش سوزی در جنگل های کهنه ده کجور حوالی ظهر سه شنبه هفته پیش رخ داد و میزان خسارت اولیه این حادثه به عرصه های جنگلی این منطقه طبق گزارش رسمی حدود 45 هکتار اعلام شده است.
سید وجیه الله موسوی میرکلایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :‌ باران رحمت الهی که شب گذشته در این منطقه شروع به باریدن کرد باعث خاموشی کامل آتش سوزی در جنگل های این منطقه شد.
وی ادامه داد :‌ممکن است از میان این عرصه ها دودی متصاعد شود و این ناشی از کنده های پوسیده ای است که در جنگل ها وجود دارد ضمن آنکه عده ای از ناظران اعم از نیروهای حفاظتی و قرقبانی دراین عرصه حضور دارند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر درادامه آمار منتشر شده در شبکه های اجتماعی بویژه کانال های تلگرامی در مورد سطح آتش سطح جنگل های این منطقه را غیرواقعی و براساس حدس و گمان دانست و گفت که بزودی با استفاده از سیستم ماهواره ای و زمینی آمار دقیق و جامع از میزان سطح آتش سوزی جنگل ها ، تعداد درختان سوخته شده و نیز خسارتی که به خاک این حادثه وارد کرده در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.
بخش تاریخی و کوهستانی کجور با برخورداری از 35 هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی در فاصله حدود 75 کیلومتری نوشهر قرار دارد .
به گزارش ایرنا ، مازندران با 24 هزار کیلومترمربع وسعت حدود یک میلیون و 300 هزار هکتار اراضی جنگلی دارد که تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری و نوشهر قرار دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید