تلاش های محرمانه برای دیدار مسئولان قطری با مسئولان کشورهای عربی

    کد خبر :252389

سازمان بین المللی هوانوردی وابسته به سازمان ملل اخیرا به صورت پنهانی تلاش کرده تا دیدارهایی میان مسئولان قطری با مسئولان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برگزار کند.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، دو منبع آگاه اعلام کرده اند که سازمان بین المللی هوانوردی «ایکائو» وابسته به سازمان ملل اخیرا به صورت محرمانه تلاش کرده تا دیدارهایی میان مسئولان قطری و همتایان آنها در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برگزار کند تا تنش های اخیر ایجاد شده در خصوص نقض حریم هوایی این کشورها از بین برود.

یکی از این دو منبع اعلام کرده است که سازمان بین المللی هوانوردی در تلاش است تا نشستی منطقه ای در سطح سازمان های هواپیایی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برگزار کند تا روابط این کشورها در زمینه حمل و نقل هوایی بهبود پیدا کند.

«آنتونی فیلبین» سخنگوی سازمان ایکائو اعلام کرد که این سازمان همه تحولات موجود در خصوص بحران قطر را تحت نظر دارد و تلاش می کند از طریق همکاری با همه کشورهای درگیر در این مسأله فضای حمل و نقل هوایی در این بخش از جهان را امن و باز نگاه دارد.

با این حال منابع آگاه تأکید کرده اند که این سازمان قصد ندارد وارد مجادلات سیاسی موجود میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بشود. از ژانویه گذشته تا کنون کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس یکدیگر را به نقض حریم هوایی یکدیگر متهم کرده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید