موزه ها به «گیت وی» تجهیز شود

    کد خبر :252276

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور گفت: برای تامین امنیت موزه ها، نصب دستگاه «گیت وی» را به دستگاه «ایکس ری» ترجیح می دهم.

سردار امیر رحمت اللهی در گفت وگو باایرنا افزود: اگر بخواهیم از وسایل الکترونیکی جهت تامین امنیت موزه ها استفاده کنیم، «گیت وی» پیشنهاد بهتری نسبت به «ایکس ری» است.
وی تصریح کرد: با دستگاه «ایکس ری» موافق نیستم چون مراجعان ما معمولا وسایلی همراه ندارند و «ایکس ری» بیشتر قابلیت کنترل محموله و بار را دارد، بنابراین برای فرودگاه، راه آهن و ترمینال های مسافری مناسب است.
رحمت اللهی ادامه داد: به علاوه «ایکس ری»، صف های شلوغ ایجاد می کند بویژه در مجموعه هایی که در همین ایام نوروز بالغ بر 20 هزار بازدید کننده در روز دارد.
وی تاکید کرد: در بعضی موزه های معتبر دنیا امکان ورود کیف دستی را هم نمی دهند، نظیر آنچه ما در موزه ملی داریم.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور یادآور شد: کیف ها و وسایل در بعضی موزه های معتبر، بایگانی شده و بعد از بازدید به آنها تحویل می شود.
جبرئیل نوکنده مدیر موزه ملی پیشتر در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفته بود ممکن است برای افزایش امنیت موزه ها و اشیای تاریخی، در صورت تامین بودجه با مشاوره یگان حفاظت میراث فرهنگی اقدام به خرید و نصب چند دستگاه «ایکس ری» در مبادی ورودی موزه شود.
به گزارش ایرنا، سیستم ایکس ری تلفیقی از تصویربرداری اشعه ایکس و تشخیص منابع انتشار اشعه گاما و نوترون جهت تشخیص مواد رادیو اکتیو و یک تونل تصویربرداری است که کالا و یا بار از داخل آن عبور کرده و تصویربرداری جهت شناسایی اشیای درون بار انجام می شود.
این سیستم متداول ترین سیستم برای بازرسی و کنترل لوازم همراه افراد در زمان ورود و یا خروج از اماکنی از قبیل فرودگاه ها، سالن های کنفرانس و سخنرانی، ورودی اماکن و ادارات دولتی، مدخل ورودی دفاتر مقامات عالی رتبه، خروجی انبارها و کارگاه ها است که کنترل تردد در آنها ضروری است.
سیستم «گیت وی» نیز یک دستگاه کمک بازرسی است که توان گیت را در ساعات پر ترافیک در وضعیت بدون مانع قرارداده و ظرفیت تردد افراد را بالا می برد.
سنسورهای استفاده شده در گیت وی به نحوی طراحی شده اند که تا حد بسیار زیادی جلوی تخلف های احتمالی تردد کنندگان را می گیرد ولی عبوری همراه با نظم و امنیت ایجاد می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید