روحانی و ظریف به زودی در آنکارا

  • سیاسی
  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ ۱۲:۱۹
    کد خبر :252211

سفیر ایران در ترکیه با رئیس شورای روابط تجاری ایران و ترکیه و اعضای شورای این نهاد دیدار و در خصوص آخرین وضعیت روابط اقتصادی دو کشور گفت‌وگو کرد.

ابراهیم طاهریان سفیر ایران در ترکیه با امیت کیلر رئیس شورای روابط تجاری ایران و ترکیه و اعضای شورای این نهاد دیدار و در خصوص آخرین وضعیت روابط اقتصادی و بازرگانی فی مابین دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش تسنیم، سفیر ایران در این ملاقات با اشاره روند رو به رشد روابط و مناسبات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی میان ایران و ترکیه و دیدارهای منظم مقامات ارشد دو کشور تصریح کرد: بزودی سفر ظریف وزیر امور خارجه و روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به آنکارا انجام خواهد پذیرفت.

وی با ابراز رضایت از روند رو به رشد همکاری میان حوزه‌های مختلف اقتصادی و تجاری به ویژه روابط ثمر بخش بخش‌های خصوصی دو کشور، نسبت به ضرورت گسترش این روابط به ویژه در حوزه سرمایه گذاری و مشارکت در ساخت و بهره برداری از پروژه‌های زیربنایی در ایران و ترکیه، تاکید کرد.

سفیر ایران افزود: بخش‌های اقتصادی در سفارت جمهوری اسلامی ایران برای تسهیل مجموعه روابط میان بخش‌های خصوصی آماده ارائه خدمات هستند.

رئیس شورای روابط تجاری ترکیه و ایران نیز در این ملاقات، با تشکر از حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در جلسه کاری این شورا، به نقش موثر مجموعه اعضای شورا و کارفرمایان بخش خصوصی ترکیه در تقویت روابط و مناسبات اقتصادی و تجاری میان دو کشور اشاره و تصریح کرد: اعضای شورا، مصمم به توسعه روابط بازرگانی و اقتصادی با ایران بوده و تمامی تلاش خود را جهت نیل به اهداف و چشم انداز 30 میلیارد دلاری مورد نظر روسای جمهور دو کشور، به کار خواهند بست.

در پایان این نشست تجار و کارفرمایان ترک راهکارهای مناسب توسعه روابط تجاری اقتصادی میان خود، با طرف ایرانی را به تفکیک تبین و تشریح کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید