اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان مشوق صادراتی در سال حمایت از کالای ایرانی

    کد خبر :252064

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان مشوق صادراتی در بودجه سال ۹۷ ابراز امیدواری کرد دولت در سال حمایت از کالای ایرانی تمامی این اعتبار را عملیاتی کند.

علی محمد شاعری با اشاره به نامگذاری سال 97 از سوی مقام رهبری به نام سال« حمایت از کالای ایرانی » افزود: تحقق پذیری این راهبرد مهم منوط به حرکت واحد و منجسم تمامی ارکان نظام و ملت ولایت مدار ایران اسلامی است.

به گزارش تسنیم، وی درادامه با بیان اینکه ایران در تولید محصولات کشاورزی و صنعتی رتبه بسیاری خوبی در سطح دنیا دارد، اظهارداشت: تولید اساس و شالوده هر اقتصادی در جهان به شمار می رود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس دهم گفت: در حال حاضر بسیاری از کالاهای ایرانی مانند زعفران، خاویار، پسته، فرش دستباف و همینطور خدمات فنی و مهندسی کشور در دنیا بی نظیر یا کم نظیر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عدم شناخت ذائقه مصرف کنندگان داخلی و خارجی و همینطور نبود بازاریابی مناسب را از جمله مشکلات مهم حوزه تولید کشور برشمرد و افزود: تولید کالا همواره باید مبتنی بر ذائقه شناسی و مطالعات دقیق بازار باشد تا نیاز و رضایت مشتریان را تامین کند.

شاعری ضمن تاکید بر حمایت همه جانبه از کالای ایرانی اظهارداشت: گذر اشتغال، پویایی تولید، کاهش نرخ بیکاری، رونق صادرات، قدرت ارزآوری همه و همه از مسیر تقویت تولید ملی می گذرد.

وی در ادامه با بیان اینکه مشوق های صادراتی برای حمایت از کالاهای ایرانی به میزان یک هزار و 500 میلیارد تومان در بودجه سال 1397 درنظر گرفته شده است، گفت: امید می رود دولت این میزان اعتبار را در جهت حمایت از صادرات کالاهای ایرانی در بازارهای خارجی عملیاتی کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون مزبور جدا از این بحث کنترل واردات را با حسیاست ویژه در دستور کار خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: دولت نباید اجازه واردات کالاهای مشابه تولید داخلی مانند انواع مرکبات، برنج و سایر کالاها را به واردکنندگان بدهد.

شاعری بیان داشت: در حال حاضر 80 درصد برنج مورد نیاز کشور بصورت داخلی تامین می شود و نیازی نیست دولت با تعرفه های بسیار پائین حجم بالایی برنج به مملکت وارد کند.

وی تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار به نفع تولیدات وطنی قدم بردارد و تولیدکنندگان داخلی را به معنی واقعی کلمه مورد حمایت قرار دهد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از کالاهای مشمول طرح خرید تضمینی از دیگر دستور کارهای اساسی این کمیسیون است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 11 محصول کشاورزی مشمول خرید تضمینی است، افزود: دولت طبق قانون مکلف به تعیی و تصویب قیمت مناسب برای خرید این دسته از محصولات در کشور است ولی متاسفانه قانون مزبور در مقام اجرا بصورت صحیح عملیاتی نمی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید