روسیه در مناطق مرزی با آمریکا تمرین نظامی کرد

    کد خبر :252029

روسیه با برگزاری رزمایش هوایی در قطب شمال و مناطق مرزی دریایی با آمریکا در خاور دور دشمن فرضی را رهگیری و چندین فروند موشک هواپایه پرتاب کرد.

دفتر مطبوعاتی حوزه نظامی شرق روسیه اعلام کرد: در رزمایش هوایی روسیه در مناطق خاور دور و قطب شمال چندین فروند هواپیمای نظامی ناوگان اقیانوس آرام روسیه شرکت داشتند.
شبکه تلویزیونی راشاتودی اعلام کرد: بر اساس سناریوی رزمایش، دو فروند جنگنده رهگیر میگ -31 از شبه جزیره کامچاتکا در خاور دور روسیه به پرواز درآمده و در منطقه قطبی هواپیماهای دشمن فرضی را رهگیری و چندین فروند موشک هواپایه پرتاب کردند.
هواپیماهای ایل-38 ان نقش هواپیماهای دشمن فرضی را ایفا کردند و از سوی جنگنده های میگ-31 رهگیری شدند.
جنگنده های روسی در این رزمایش تا قطب شمال پرواز کردند و در مجموع چهار هزار کیلومتر پیمودند و در مسیر رفت و بازگشت دو بار از هواپیماهای ایل-7 سوختگیری کردند.
رزمایش هوایی روسیه در نزدیکی مرزهای آمریکا در حالی برگزار شد که روابط دو کشور تیره شده است و واشنگتن در حمایت از لندن در مساله مسمومیت اسکریپال 60 دیپلمات روسی را اخراج و سرکنسولگری روسیه در سیاتل را تعطیل کرد.

**رزمایش همزمان در جزایر مورد اختلاف با ژاپن
به گزارش رسانه های روسی، امروز روسیه در منطقه کوریل جنوبی جزایر مورد اختلاف با ژاپن در خاور دور نیز رزمایش هوایی برگزار کرد که در آن چند فروند هواپیمای نظامی روسی شرکت داشتند.
شبکه تلویزیونی روسی لایف اعلام کرد: برگزاری رزمایش هوایی اعتراض ژاپن را برانگیخت و تارو کونو وزیر خارجه ژاپن در پارلمان این کشور گفت که مراتب اعتراض توکیو به این رزمایش به طرف روس اعلام شده است.
جزایر کوریل جنوبی شامل کوناشیر، ایتوروپ، هابومای و شیکوتان از یک سو به دلیل برخورداری از منابع نفت و گاز و نیز ذخایر آبزیان و از سوی دیگر واقع شدن در اقیانوس آرام از موقعیت راهبردی برای روسیه و ژاپن برخوردار است.
جزایر کوریل، همچنین دروازه ورود زیردریایی های روسیه به اقیانوس آرام است و اهمیت راهبردی نظامی برای این کشور دارد.
ادامه استقرار نظامیان روسی در این جزایر که پنج هزار نفر جمعیت دارد، سبب امضای قرارداد صلح بین دوکشور شده است.
از نوامبر سال 2010 که «دمیتری مدودیف»رئیس جمهوری وقت روسیه از جزایر کوریل بازدید کرد، مناقشه توکیو و مسکو بر سر این جزایر وارد مرحله ای جدید شد.
پس از اینکه نائوتو کان نخست وزیر وقت ژاپن این اقدام را وقیحانه خواند، روسیه صدور دستور استقرار تجهیزات مدرن نظامی در جزایر مورد مناقشه را صادر کرد.
تاکنون چند دور مذاکره در مورد جزایر کوریل بین روسیه و ژاپن صورت گرفته است و مسکو با تاکید بر مالکیت بر چهار جزیره مورد اختلاف، برای مشارکت با ژاپن در اجرای طرح های اقتصادی در این جزایر اصرار دارد، پیشنهادی که ژاپن آن را نپذیرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید