پسکوف: احتمال دیدار پوتین و ترامپ وجود دارد

    کد خبر :251571

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه می‎گوید علیرغم موضع ضد روسی واشنگتن در پرونده «سکریپال»، گزینه دیدار رؤسای جمهور روسیه و آمریکا، همچنان مطرح است.
کاخ کرملین امروز چهارشنبه از احتمال دیدار ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ، رؤسای جمهور روسیه و آمریکا علیرغم تصمیم واشنگتن به اخراج ۶۰ دیپلمات روس خبر داد.

در همین راستا، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت واشنگتن هیچ اطلاعاتی مبنی بر اینکه آیا دیدار پوتین-ترامپ همچنان در دستور کار قرار دارد یا خیر، ارائه نداده است. با این حال، روسیه برای همکاری در این زمینه آماده است.

گفتنی است آمریکا در واکنش به پرونده «سرگئی سکریپال» جاسوس دوجانبه سابق، از تصمیم برای اخراج ۶۰ دیپلمات روس و تعطیلی کنسولگری روسیه در سیاتل خبر داد. ۱۲ نفر از این دیپلمات‌ها در سازمان ملل مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش نامه نیوزاوایل ماه مارس سال جاری، سکریپال مامور اطلاعاتی سابق روسیه و «یولیا» دخترش، بیهوش در یک مکان عمومی در شهر «سالزبری» انگلیس پیدا شدند. مقامات بریتانیایی بعدا اعلام کردند که تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که این دو نفر توسط یک ماده شیمیایی مورد استفاده در تسلیحات شیمیایی که منحصرا در اختیار دولت روسیه قرار دارد، مسموم شده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید