نعمتی: بخشی از مشکل حضور زنان در استادیوم ها حل شده

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۸ فروردین ۱۳۹۷ ۱۴:۱۷
    کد خبر :251452

سخنگوی هیات رییسه مجلس با بیان اینکه بعضی ارکان دولت ساز ناکوک می‌زنند، بر لزوم هماهنگی تیم‌ اقتصادی دولت برای رفع مشکلات کشور تاکید کرد و گفت: اگر قرار است اقتصاد رونق بگیرد، باید جوانان ما از این معضل بیکاری خلاص شوند.

بهروز نعمتی نماینده مردم تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته ازسوی دولت و مجلس در سال ۹۶ به تشریح برخی مشکلات اساسی کشور در این مدت پرداخت و گفت: به نظر می‌رسد در تحلیل و ارزیابی وضعیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور در یک سال اخیر باید به چند نکته توجه داشته باشیم. اولاً باتوجه به مشکلاتی که در کشور وجود دارد، به نظر می‌رسد متاسفانه هماهنگی لازم بین تیم اقتصادی دولت وجود ندارد و یکی از نقاط ضعف دولت همین عدم هماهنگی تیم اقتصادی دولت است.

این نماینده مجلس با اشاره به برخی اقدامات مجلس در جریان تصویب برنامه ششم توسعه و لایحه بودجه سال ۹۷ در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس یادآور شد: مجلس اقدامات خوبی را چه در قانون بودجه و چه در برنامه ششم توسعه به انجام رساند و اعداد خوبی را در اختیار دولت قرار دادیم. همچنین دولت قول‌های مهمی برای توسعه اقتصادی داده و باید بر مبنای برنامه ششم در راستای تحقق این اهداف گام بردارد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه بعضی ارکان دولت ساز ناکوک می‌زنند و فکر می‌کنم رییس‌جمهور به‌عنوان کسی که رییس این مجموعه است، این سازهای ناکوک را کوک کند.

او یادآور شد: طبیعتاً نارضایتی‌هایی در میان مردم وجود دارد مسئولان پس از آن‌که گلایه‌های مردم را شنیدند، باید نسبت به پیدا کردن راهکارهایی برای حل این مشکلات نیز اقدام کنند و در ادامه نیز این راهکارها را عملیاتی و اجرایی کنیم.

این نماینده مجلس در پاسخ به پرسشی درمورد برخی فشارهای سیاسی و اجتماعی همچون ممانعت از حضور زنان در ورزشگاه‌ها یا بحث فیلترینگ تلگرام به‌عنوان دلائلی که منجر به تشدید ناامیدی و نارضایتی شهروندان می‌شود، گفت: شخصاً فکر می‌کنم باید همه موضوعات در جامعه به‌صورت شفاف و روشن دیده شود. موضوع فیلترینگ موضوعی نیست که بتوانیم برخلاف مسیر شنا کنیم. اگر تخلفی وجود دارد، باید با متخلفان برخورد کنیم. این بحث تلگرام یا به‌طور کلی فضای مجازی شبیه به آن است که اتوبانی ساخته‌اید و ممکن است ۱۰ راننده هم تخلف کنند و شما به‌جای برخورد با این ۱۰ راننده، به سراغ بستن کل اتوبان بروید که روش درستی نیست.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی همچنین به موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بخشی از این مشکل حل شده و زنان در بسیاری از استادیوم‌ها حضور پیدا می‌کنند. هم‌اکنون صرفاً این محدودیت در استادیوم‌های فوتبال وجود دارد که در این مورد نیز معتقدم باید فضای فرهنگی ورزشگاه‌ها اصلاح شود.

او اضافه کرد: هم‌اکنون در استادیوم‌های ورزش‌هایی همچون بسکتبال، والیبال و دیگر رشته‌ها زنان حاضر می‌شوند که ازطرفی به دلیل این است که فضای فرهنگی حاکم بر این ورزشگاه‌ها اصلاح شده و درثانی هماهنگی‌های لازم بین بخش‌های مختلف صورت گرفته است.

نعمتی در پایان گفت: در نتیجه باید فضای استادیوم‌ها را به حالتی تبدیل کنیم که آرام‌بخش باشد تا این‌که اتفاق دیگری بیافتد. به نظر می‌رسد در بحث استادیوم‌های فوتبال نیاز به فرهنگ‌سازی احساس می‌شود و درمجموع باید به‌نحوی عمل کنیم که این مهم نیز محقق شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید