هوندا اینسایت هیبرید معرفی شد

  • خودرو
  • سه شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۷ ۱۴:۱۰
    کد خبر :251070

جدیدترین محصول هوندا، علاوه بر ظاهر جذاب با ترکیب ویژگی‌های اسپرت و خانوادگی، مصرف سوخت ۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت. هوندا اینسایت بر اساس پلت‌فرم آکورد تولید می‌شود.

تا یک سال پیش، بسیاری از علاقه‌مندان صنعت خودرو تصور می‌کردند برند هوندا، در زمینه‌ی تولید خودروهای تمام برقی و هیبریدی از رقبا عقب افتاده است. مثلث غول‌های خودروسازی ژاپن با تویوتا، نیسان و هوندا شناخته می‌شود؛ اما محصولات پرفروش الکتریکی و هیبرید شبیه به نیسان لیف و تویوتا پریوس، در سبد هوندا حضور ندارند. این شرایط با معرفی مدل اینسایت تغییر خواهد کرد و در کنار تویوتا کمری هیبرید، محصولی مشابه ساخت هوندا عرضه خواهد شد. یکی از بزرگ‌ترین سازندگان موتورسیکلت‌ در دنیا، با خودروی آکورد در سطح جهانی شناخته می‌شود. در کنار اینسایت هیبرید، کلاریتی هیدروژنی و آکورد بنزینی، سه محصول سدان خانوادگی با پیشرانه‌های متفاوت در سبد هوندا حضور خواهند داشت.

نسخه‌ی پیش‌تولید اینسایت که چند ماه قبل در نمایشگاه دوبی دیده شد، قرار است تا چند روز دیگر در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸ به نمایش عمومی گذاشته شود. در نمای روبروی اینسایت، شاهد جلوپنجره و زبان طراحی جدید هوندا هستیم که به لطف قطعه‌ای فلزی در بالا موسوم به بال‌ پرنده، ارائه می‌شود. در بخش پایینی کاسه چراغ هم نواری از LED روشنایی اصلی خواهد بود. سبک طراحی بدنه، یک کوپه‌ی ۴ در را تداعی می‌کند که اندکی کوچک‌تر از آکورد و البته بزرگ‌تر از سیویک سدان است.

مهم‌ترین چالش‌ها در یک خودروی هیبریدی، مربوط به قدرت پیشرانه و مصرف سوخت هستند. در هوندا اینسایت، مجموعه‌ی موتور بنزینی ۱.۵ لیتری، همراه با قوای محرک برقی، قدرت ۱۵۱ اسب بخار و گشتاور ۲۶۷ نیوتن‌متر فراهم می‌کنند. حالت‌های رانندگی مختلفی در جدیدترین محصول هوندا وجود دارند و البته مصرف سوخت با توجه به سبک رانندگی اسپرت، اقتصادی و معمولی، متفاوت خواهد بود. بنا به ادعای شرکت سازنده، اینسایت می‌تواند با سرعت ثابت در بزرگراه به مصرف سوخت ۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برسد. با این حساب، هوندا اینسایت دارای بهترین نسبت قدرت به وزن در میان سدان‌های هیبریدی دنیا خواهد بود.

هلیو آرکانگلی، از مدیران ارشد هوندا در بخش فروش و مدیر شاخه‌ی آمریکای این برند، می‌گوید:

هوندا اینسایت به مصرف‌کنندگان دنیا ثابت می‌کند که یک خودروی هیبریدی با مصرف سوخت مناسب، می‌تواند دارای ظاهر جذاب، امکانات قابل قبول و قدرت کافی باشد. این محصول، نمادی دیگر از انقلاب در خودروهای برقی ساخت هوندا است تا به تمامی نیازهای خریدار پاسخ دهد.

از نظر امکانات ظاهری و رفاهی هم مدل اینسایت راضی‌کننده به نظر می‌رسد. رینگ‌های استاندارد خودرو، ۱۶ اینچ و در تیپ بالاتر، ۱۷ اینچ آلومینیوم هستند. نمایشگر ۸ اینچ لمسی میان داشبورد، مانیتور ۷ اینچ TFT در پشت پنل فرمان، ناوبری ماهواره‌ای، سیستم صوتی با ۶ تا ۱۰ اسپیکر در مدل‌های مختلف، ارتباط بلوتوث، اینترنت 4G و WiFi، صندلی برقی، تهویه مطبوع دوگانه و امکان جمع‌ کردن صندلی عقب، مهم‌ترین آپشن‌ها در هوندا اینسایت هستند.

این محصول به‌طور کامل در آمریکا تولید می‌شود و حتی از پیشرانه‌ی ساخت هوندا در این کشور، استفاده خواهد کرد. بنا به اظهارات رسمی، قیمت نهایی نسخه‌ی استاندارد اینسایت، کمتر از ۲۵ هزار دلار خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید