اقدامات ایران در برابر تروریست ها خیال مردم منطقه را راحت کرد

  • سیاسی
  • سه شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۷ ۱۲:۱۲
    کد خبر :250951

کارشناس مسائل بین الملل گفت: آمریکا گروه های تروریستی را ساخت ولی با اقدامات عاقلانه و حساب شده ایران نقشه آمریکا کاملا خنثی شد و ایران توانست خیال مردم منطقه را از این شرارت ها آرام کند.

سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل بین الملل در خصوص شعار امسال رهبر معظم انقلاب اسلامی و بُعد منطقه ای محورهای مورد اشاره رهبری، در گفتگو با مهر اظهار داشت: محور فرمایشات رهبری در سخنرانی یک ساعته ای که داشتند بیشتر داخلی و با تاکید بر تبیین شعار سال بود و معظم له در اواخر فرمایشات خود به عملکرد موفق و شاخص جمهوری اسلامی در سال ۹۶ در برخورد موثر و کارساز با تروریسم تکفیری گروهک داعش اشاره داشتند.

وی گفت: رهبری در این فراز از سخنان خود به پرچم داری جمهوری اسلامی به منظور افزایش عزت و اقتدار ایران اسلامی در شکستن کمر داعش و پایین آوردن پرچم تکفیری ها و کوتاه کردن شر تکفیری ها برای ایجاد امنیت در منطقه اشاره کردند.

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه رهبری از نقشه آمریکا به منظور ارتقاء امنیت رژیم صهیونیستی بوسیله حمایت از داعش اشاره داشتند، تاکید کرد: رهبری گفتند که آمریکا با تولید و حمایت از گروه های شریر تروریستی در منطقه غرب آسیا بدنبال سرگرم کردن کشورهای منطقه به خویش و دست اندازی رژیم غاصب به سرزمین های مجاور بود ولی با اقدامات عاقلانه و حساب شده ایران که بر اساس دعوت ملت ها و دولت های سوریه و عراق بود توانست نقشه آمریکا را کاملا خنثی کند و خیال مردم منطقه را از این شرارت ها آرام کند.

صدرالحسینی افزود: البته دولت های فضول دایما این نکته را میگویند که ایران چرا در تصمیمات منطقه حضور دارد؛ که باید گفت این منطقه ماست. شما چه کار به این منطقه دارید؟ شما از کیلومترها دورتر برای چه به اینجا آمدید؟ مسایل منطقه ما به شما چه ارتباطی دارد؟

وی تصریح کرد: رهبری تاکید کردند همه اقدامات قاطعانه جمهوری اسلامی بر اساس محاسبات عقلی و منطقی بوده و احساسات هیچ نقشی در آن نداشته است و ایران برای کمک به ملت های منطقه عمل کرده و به هیچ وجه قصد تحمیل اراده به دولت ها را نیز نخواهد داشت.

کارشناس مسائل منطقه اظهار کرد: آمریکایی ها با شعار حمایت از امنیت وارد منطقه شده اند ولی سابقه آنها در کشورهای مختلف به خصوص افغانستان ثابت کرده آنها قادر به ایجاد امنیت نیستند.

صدرالحسینی در پایان خاطرنشان کرد: رهبری تاکید کردند بدون شک آمریکا در مقاصد منطقه ای موفق نخواهد شد و ما بدون شک به مقاصد خود در منطقه خواهیم رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید