ترس از جنگ تجاری بیشتر بورسهای آسیایی را قرمزپوش کرد

    کد خبر :250665

بیشتر بازارهای آسیایی در نخستین روز از معاملات هفته به دلیل ترس از شدت گرفتن جنگ تجاری روندی نزولی داشتند.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در نظر دارد تعرفه هایی بر واردات از چین اعمال کند. همچنین پس از مذاکراتی، آمریکا کره جنوبی را از اعمال تعرفه ها مستثنی کرد.

در ژاپن شاخص “نیک کی ۲۲۵” با وجود جبران زیان سنگین معاملات اولیه، برای چهارمین روز کاری متوالی قرمزپوش شد و ۰.۴ درصد کاهش یافت. با این حال مستثنی شدن کره جنوبی از تعرفه های وارداتی باعث شد شاخص “کسپی” این کشور یکی از سه شاخص صعودی امروز باشد و ۰.۳ درصد افزایش یابد.

با این حال تحلیل گران بانک “جی پی مورگان” اعلام کردند احتمال دارد سیاستهای حمایت گرایانه در آینده عامل نوسان این شاخص باشند.

از سوی دیگر سیاست های ترامپ منجر به کاهش ارزش دلار شد تا جایی که شاخص دلار که ارزش آن را در برابر شش ارز مهم جهانی می سنجد، با رسیدن به ۸۹.۴۲۳ واحد به پایین ترین سطح یک ماه اخیر رسید.

ین ژاپن تا سطح ۱۰۴.۹۰ ین در هر دلار نیز رسید و بالاترین رقم ۱۶ ماه اخیر را به ثبت رساند، ارزش دلار استرالیا و دلار نیوزلند در برابر دلار آمریکا نیز به ترتیب ۰.۳ و ۰.۶ درصد افزایش یافت.

در بازار کالا، نفت خام برنت در سطح ۷۰ دلار در هر بشکه بازگشایی شد هر چند که نتوانست آن را حفظ کند. هر اونس طلا برای تحویل فوری نیز نسبتا بدون تغییر و در سطح ۱۳۴۶.۸۱ دلار باقی ماند

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید