بن سلمان: تصمیم انتقال سفارت آمریکا به قدس “دردآور” است

  • آرشیو
  • شنبه ۴ فروردین ۱۳۹۷ ۱۲:۰۰
    کد خبر :249661

ولیعهد عربستان در اظهاراتی در واشنگتن تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای انتقال سفارت کشورش از تل‌آویو به قدس را اقدامی دردناک توصیف کرد.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در مصاحبه با “واشنگتن پست” گفت روابطش با جارد کوشنر، مشاور و داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بخشی از روابط رسمی دو کشور است و سفرش به آمریکا نیز بخشی از تلاش‌ها برای جذب سرمایه‌گذاری‌ها در عربستان در سایه اصلاحات و توسعه و تکثرگرایی در منابع اقتصادی عربستان است.

وی همچنین به اوضاع در خاورمیانه اشاره کرد و گفت در صورت حل و فصل تمامی مشکلات در منطقه خاورمیانه اروپایی جدید خواهد بود و عربستان هر آنچه در توانش باشد برای “کمک” به منطقه و “کمک به یمن” انجام خواهد داد!

بن سلمان همچنین تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا در انتقال سفارت واشنگتن به قدس اشغالی را دردآور توصیف کرد.

ولیعهد عربستان طبق روال معمول، ادعاهای واهی را علیه ایران مطرح کرده و مدعی شد: ایران از طریق مسلح کردن انصارالله به موشک‌های بالستیک “نقشی ویرانگر” در یمن دارد!

وی گفت: “ایران حتی یک دلار هم به یمن کمک نکرده در حالی که عربستان اموال هنگفتی را برای کمک به برادران یمنی خود صرف کرده است ما تاریخی مشترک با یمن داریو و ثبات و وحدت در یمن به نفع ما است.”

وی افزود: درگیری در یمن یک جنگ یمنی یمنی است و ایمان دارم حوثی‌ها نمی‌توانند بر یمن کنترل یابند.

به گزارش ایسنا، ولیعهد سعودی همچنین مخالفت قطر با فهرست تروریستی تهیه شده توسط عربستان و متحدانش را به مثابه اقرار دوحه به حمایت از تروریسم قلمداد کرد و گفت: ما می‌گوییم مشکلی نیست اگر قطر به اشتباهش اقرار کند. درگیری با قطر راتباطی به روابط ما با عربستان ندارد و بحران قطر مساله‌ای مربوط به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس است و در همین چارچوب حل شدنی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید