وحشت از جنگ تجاری بازار سهام را بهم ریخت/اوراق قرضه سود کرد

    کد خبر :249511

در پایان معاملات هفتگی بازارهای جهانی در روز جمعه، وحشت دوباره از شروع جنگ تجاری بازار سهام را به هم ریخت و در همین حال، ین و اوراق قرضه سود کردند

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، در معاملات روز جمعه به وقت آمریکا (بامداد روز شنبه به وقت تهران)، تنها یک روز پس از این که رییس‌جمهور ترامپ تعرفه‌هایی را بر ۶۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی اعلام کرد، تهدید جنگ تجاری باعث شد تا بازارهای سهام به طور گسترده‌ای سقوط کنند، درحالی‌که سرمایه‌های امن مثل ین و اوراق قرضه دولتی رشد کردند.

روز پنج‌شنبه ترامپ طرحی را امضا کرد که می‌تواند تعرفه‌هایی را بر ۶۰ میلیارد دلار از کالاهای وارد شده از چین اعمال کند. هرچند این ژرح قبل از این که اجرایی شود یک دوره نتیجه‌گیری ۳۰ روزه را خواهد گذراند.

شاخص سهام جهانی ام‌اس‌سی‌آی امروز ۱.۸ درصد از ارزش خود را از دست داد. این شاخص این هفته ۳.۴ درصد سقوط کرده است که این بدترین هفته این شاخص از اوایل فوریه تا کنون است. در اوایل فوریه با جهش شاخص نوسان، بازارها سقوط شدیدی را تجربه کردند.

چین هم در روز جمعه اعلام کرد در نطر دارد به منظور تلافی بر ۳ میلیارد دلار از واردات آمریکایی، تعرفه وضع کند.

شاخص صنعتی داو جونز، ۱.۷۷ درصد یا ۴۲۴.۶۹ واحد سقوط کرد و به ۲۳۵۳۳.۲۰ واحد رسید. اس‌اندپی ۲.۱۰ درصد یا ۵۵.۴۳ واحد سقوط کرد و به ۲۵۸۸.۲۶ واحد رسید. کامپوزیت نزدک با سقوطی ۲.۴۳ درصدی یا ۱۷۴.۰۱ واحدی به ۶۹۹۲.۶۷ واحد رسید.
با این سقوط سهام، شاخص داو و اس‌اندپی تا به اینجای امسال، به ترتیب ۴ درصد و بیش از ۲.۷۵ درصد سقوط کرده‌اند.

شاخص سهام در برابر ارزهای مهم جهان ۰.۴ درصد سقوط کرد.

ین، سرنایه امن در زمان‌های بحران، ۰.۶ درصد رشد کرد و به نرخ ۱۰۴.۶۳۵ ین در برابر هر دلار رسید. این اولین بار است که پس از نوانبر ۲۰۱۶، نرخ دلار به کمتر از ۱۰۵ ین می‌رسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید