شهرداری با تبلیغ تئاتر از گروه ها حمایت کند/ هزینه بیش از فروش

    کد خبر :249189

عظیم موسوی کارگردان نماش «خواستگاری» معتقد است برای جدی گرفته شدن اجرای تئاتر در ایام نوروز، شهرداری تهران باید در زمینه تبلیغات محیطی و شهری از گروه های متقاضی اجرا در این نوبت، حمایت کند.

عظیم موسوی کارگردان نمایش «خواستگاری» که برای دومین سال این نمایش را در ایام تعطیلات نوروز به صحنه می برد، درباره وضعیت اجرای تئاتر در تعطیلات نوروزی به مهر گفت: برای دومین سال است که «خواستگاری» را در عید نوروز به صحنه می بریم؛ سال گذشته این اثر در تماشاخانه سنگلج به صحنه رفت و امسال در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می شود.

وی اظهار کرد: شهرداری اعلام می کند که فضاهای تبلیغاتی در اختیارش، در خدمت فعالیت ها و برنامه های نوروزی قرار می گیرد ولی در عمل چنین اتفاقی نمی افتد. تبلیغات برای اجرای تئاتر در ایام نوروز خیلی مهم است و شهرداری بیلبوردهای متعددی را در اختیار دارد.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه یک زیرنویس کوچک در تلویزیون برای تبلیغ تئاترهایی که در ایام نوروز به صحنه می روند بسیار مهم است، تأکید کرد: متأسفانه هزینه تبلیغات برای گروه هایی که در این ایام آثار خود را به صحنه می برند خیلی بیشتر از فروش بلیت نمایش است.

موسوی درباره وضعیت حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجراهای نوروزی تئاتر، یادآور شد: چون اداره کل هنرهای نمایشی هیچوقت وضعیت مشخصی ندارد و مدام در تغییر مدیریت بسر می برد، نمی توان حسابی روی وزارت ارشاد باز کرد. اگر شهرداری تهران در دستور کار خود تبلیغات فرهنگی و هنری نیز داشته باشد، تأثیرگذاری بسیار بالایی خواهد داشت.

کارگردان نمایش «خواستگاری» با اشاره به موفقیت اجرای این نمایش در تعطیلات نوروزی سال گذشته، بیان کرد: امسال وضعیت استقبال مخاطب از این نمایش مشخص نیست زیرا سالن اجرای آن تغییر کرده و هر سالنی مخاطب خاص خود را دارد. در اصل ما در حال آزمون و خطا در این زمینه هستیم ولی چون نمایش فضای شادی دارد مدیریت پردیس تئاتر شهرزاد پیشنهاد اجرا در نوروز امسال را داد.

وی با بیان اینکه اجرای نمایش «خواستگاری» نسبت به سال گذشته تغییراتی داشته است، توضیح داد: از سال ۸۳ و با در نظر گرفتن اجرای فعلی، نمایش «خواستگاری» را ۵ بار به صحنه برده ایم و هر بار اجرای این نمایش با تغییراتی همراه بوده که طبیعی است و باید بسته به زمان و وضعیت، این تغییرات اعمال شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید