هند سوءاستفاده از اطلاعات توسط رسانه های اجتماعی را بررسی می کند

    کد خبر :249171

منابع ارشد دیپلماتیک هند اعلام کردند، دولت این کشور تحقیقات در خصوص سوءاستفاده از اطلاعات توسط رسانه های اجتماعی و شرکت های سایبری از جمله فیسبوک را به منظور حفاظت از حریم شخصی کاربران و جلوگیری از تحت تاثیر قرار دادن نتایج انتخابات آغاز کرده است.

به گزارش بازتاب به نقل از روزنامه ‘تایمز او ایندیا’ در روز جمعه، این تحقیقات پس از جلسه اضطراری مقامات وزارت فناوری اطلاعات هند در مورد مساله دستیابی شرکت ‘کمبریج آنالایتیکا’ به اطلاعات بیش از 50 میلیون کاربر فیسبوک با هدف شناسایی و تحت تاثیر قرار دادن رفتار انتخاباتی افراد در بسیاری از کشور ها از جمله هند آغاز می شود.
یک منبع دولتی هند گفت: دولت هند اینگونه اقدامات برای سوءاستفاده از اطلاعات کاربران را بسیار جدی می گیرد.
این درحالی است که راوی شانکار پراساد وزیر قانون و فناوری اطلاعات هند خطاب به مارک زاکر برگ رئیس و بنیانگذار شرکت فیسبوک اخطار داد: در صورتی که از اطلاعات کاربران هندی سواستفاده شده باشد، ما علیه فیسبوک اقدام جدی انجام خواهیم داد.
هر دو حزب حاکم بهارتیا جانتا پارتی (بی جی پی) و کنگره از خدمات این شرکت استفاده می کنند اما هر دو هرگونه ارتباط با شرکت ‘کمبریج آنالایتیکا’ را رد کرده اند.
پراساد ضمن متهم کردن حزب کنگره گفت: گزارش های زیادی مبنی بر همکاری کنگره با شرکت ‘کمبریج آنالایتیکا’ وجود دارد. راهول گاندی رهبر کنگره باید در این مورد توضیح بدهد.
کنگره نیز در مقابل اعلام کرد: حزب حاکم بی جی پی به رهبری نارندرا مودی نخست وزیر هند از این شرکت استفاده کرده است و کنگره ارتباطی با ‘کمبریج آنالایتیکا’ ندارد.
در همین حال مارک زاکربرگ، رئیس و بنیانگذار فیسبوک، اذعان کرده است که این شرکت اشتباهاتی مرتکب شده که براساس آن شرکت کمبریج آنالیتیکا از اطلاعات شخصی میلیونها کاربر فیسبوک بهره‌برداری کرده است.
زاکربرگ گفته است دیوار اعتماد بین فیسبوک و کاربران که اطلاعات خود را با آن به اشتراک گذاشته‌اند، شکسته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید