تاجیکستان با صدور برق در بازسازی افغانستان مشارکت می کند

    کد خبر :249035

امامعلی رحمان، در دیدار با دبیر کل سازمان ملل متحد، گفت: تاجیکستان از طریق صادرات برق در بازسازی افغانستان مشارکت می کند.

آوستا ‘، رئیس جمهوری تاجیکستان، در این دیدار ،افزود: مشارکت تاجیکستان در بازسازی اقتصادی افغانستان از طریق اتصال بزرگراه های دو کشور و اتصال شبکه برق انجام می شود.
رحمان، که در حاشیه برنامه آغاز دهه بین المللی اقدام درباره آب برای توسعه پایدار (2018 تا 2028 )، با آنتونیو گوترش،دیدار می کرد، گفت: تاجیکستان در قالب اجرای اقدامات سازمان ملل متحد درباره آب ، 20 تا22 ژوئن امسال -30خرداد تا اول تیرماه – کنفرانس بین المللی مسائل آب را در دوشنبه برگزار می کند .
رئیس جمهوری تاجیکستان از حمایت های دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد برنامه های آب تاجیکستان در منطقه قدردانی کرد .
گوترش نیز در این دیدار خطاب به رئیس جمهوری تاجیکستان گفت : متوجه نگرانی های شما در رابطه با اوضاع افغانستان ، مسایل جلوگیری از تروریسم ، قاچاق مواد مخدر و تجار ت انسان هستم .
دو طرف در این دیدار مسائل افغانستان و مبارزه با تروریسم ، افراطی گری،قاچاق مواد مخدر و راهکارهای برقراری صلح و ثبات در افغانستان را بررسی کردند.
در این دیدار همچنین استفاده ثمر بخش،از انرژی برق و آب به نفع مردم تاجیکستان و منطقه بررسی شد .
به گزارش ایرنا ، کنفرانس بین المللی مبارزه با تروریسم و افراطی گری، ماه می- اردیبهشت -سال گذشته در قالب استراتژی ملی تاجیکستان برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر در همکاری با سازمان ملل متحد ، اتحادیه اروپا و سازمان امنیت و همکاری اروپا در دوشنبه،پایتخت تاجیکستان برگزار شد .
در حال حاضر کشورهای ایران، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان از جمله تامین کنندگان اصلی برق افغانستان هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید