مسافران موارد مشکوک را به ماموران انتظامی قطار اطلاع دهند

    کد خبر :249029

مدیرکل آموزش همگانی معاون اجتماعی نیروی انتظامی در توصیه به مسافرانی که قصد سفر با قطار را دارند، گفت: در صورت مشاهده هر گونه مورد مظنون و مشکوک سریعا ماموران انتظامی مستقر در قطار را مطلع سازید.

احمد کاهه افزود: کوپه محل استقرار مامور انتظامی و رییس قطار را بشناسید و حتی المقدور از ترک کوپه مربوط خودداری کرده و در حفظ و نگهداری اموال و اشیاء قیمتی خود دقت کنید.
وی ادامه داد: در طول سفر مراقب فرزندان خود باشید، از اعتماد به افراد غیر وطرح دوستی با آنها و قبول وسایل واموال افراد ناشناس جداً خودداری کرده و حین مسافرت در صورت بروز هرگونه مشکل و مزاحمت برای شما موضوع را برای رسیدگی به پلیس قطار اطلاع دهید همچنین از جابجایی کوپه خود با افراد دیگر بدون اطلاع و هماهنگی رییس یا پلیس قطار خودداری کندی.
وی اضافه کرد: هنگام مسافرت از بازگو کردن هر گونه اخبار واطلاعات فردی از جمله آدرس محل سکونت خود با افراد ناشناس خودداری و سالخوردگان و افراد مسن در صورت نیاز از ماموران سالن یا افراد مسوول استمداد خواسته وبه افراد ناشناس اعتماد نکنید. هنگام بازرسی اثاثیه توسط پرسنل انتظامی مستقر در ایستگاه ها همکاری لازم را داشته باشید و همیشه انواع خوراکی و نوشیدنی مورد نیاز خود را شخصا از بوفه یا مهماندار قطار تهیه و صرف کنید. درطول سفر نیز از نشان دادن اموال با ارزش و وجه نقد در حضور دیگران به هرعنوان جدا خودداری کنید.
کاهه افزود: در مقصد هنگام خروج از کوپه یک بار به دقت کوپه را چک کرده تا اسباب اثاثیه شما داخل کوپه جا نمانده باشد. در زمان خواب از قراردادن کیف های خود پشت در ورودی کوپه یا محل دیگر خودداری و اشیاء جا مانده را به مامورین پلیس تحویل دهید. حتی المقدور از ترک کوپه مربوطه خودداری کنید و در حفظ و نگهداری اموال واشیاء قیمتی خود دقت کنید.
مدیرکل آموزش همگانی معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: در ابتدای ورود به قطار از محل استقرار پلیس و رئیس قطار اطلاع حاصل کرده و هنگام ترک قطار برای ادای فریضه نماز حتما یکی از همراهانتان را به منظور مراقب از اموال و وسایل موجود در کوپه حضور داشته باشد. درصورت برخورد با کودکان و نوجوانان فراری از منزل خصوصاً دختران جوان و کم سن حتما مراتب را به پلیس قطار اطلاع دهید.
به گزارش فارس ، وی به مسافران نوروزی توصیه کرد از دریافت هرگونه مواد خوراکی و آشامیدنی و همچنین استشمام عطریات واسپری خوشبو کننده از افراد ناشناس و غیر مسئول خودداری کرده تا مانع از مسمومیت یا بیهوشی و در نتیجه سرقت اموالشان شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید