۲۰بنای تاریخی صندوق احیا آماده ارائه خدمات به مسافران هستند

    کد خبر :248871

مدیرعامل صندوق احیای بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی از ارائه خدمات توسط ۲۰ بنای تاریخی واگذارشده این صندوق به مسافران نوروزی خبر داد.

به‌ گزارش بازتاب به‌نقل از روابط‌عمومی صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی پرهام جانفشان افزود: ۲۰ بنای تاریخی در نوروز ۹۷ آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی و گردشگران داخلی و خارجی هستند و علاقه‌مندان با حضور در این ابنیه می‌توانند علاوه بر آشنایی با جاذبه‌های میراثی بنا از رویدادهای فرهنگی به‌اجرا گذاشته‌شده به‌عنوان میراث ناملموس نیز بهره ببرند.

او افزود: خانه صادقی اردبیل، کاروانسرای مرنجاب آران و بیدگل استان اصفهان، خانه مستوفی شوشتر استان خوزستان، حمام قلعه همدان، بادگیر خانه کلانتر سمنان و حمام گپ لرستان از جمله بناهای تاریخی است که در نوروز ۹۷ به عموم علاقه مندان خدمت رسانی می‌کنند.

جانفشان، ادامه داد: هتل لاله یزد، قلعه میرغلام هاشمی دره‌شهر استان ایلام، کاروانسرای پیام مرند استان آذربایجان شرقی، کاروانسرای لات گیلان، مجموعه خانه‌های تاریخی ابرکوه استان یزد و کاروانسرای افضل شوشتر استان خوزستان از دیگر درحال بهره برداری در نوروز ۹۷ هستند.

مدیرعامل صندوق احیای بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی، افزود: هتل آپادانای فارس، خانه باقری‌های گرگان، باغ نمیر تفت استان یزد، خانه یزدان‌پناه قم، حمام محله حاجی همدان، مجموعه تاریخی سعدالسلطنه قزوین، کاروانسرای دهنمک گرمسار استان سمنان و خانه سوری کرمانشاه نیز هم‌زمان با نیمه نخست سال آینده آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی خواهند بود.

او با اشاره به نقش اثربخش ورود گردشگر به بناهای تاریخی در شناساندن ظرفیت‌های منحصربه‌فرد بناهای تاریخی کشور، افزود: تجربه‌ احیای بناهای تاریخی بیانگر این نکته است که در قالب باززنده‌سازی، مرمت و بهره‌برداری از بناهای تاریخی می‌توان کمک قابل توجهی به اقتصاد مقاومتی و اشتغال پایدار در کشور کرد.

مدیرعامل صندوق احیای بناهای تاریخی، با اشاره به اقدامات انجام‌شده در مجموعه متبوع خود برای توجه همه‌جانبه به وظایف و مأموریت‌های محوله در سال ۹۷، ادامه داد: هم‌اکنون صندوق احیا علاوه بر واگذاری، تعیین کاربری و نظارت‌های پس از واگذاری، فرهنگ‌سازی برای عمومیت‌بخشی به باززنده‌سازی بناهای تاریخی با اتکا به سرمایه بخش خصوصی را نیز در دستور کار قرار داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید