مراسم جشن نوروز با حضور سفیر ایران در بوسنی برگزار شد

    کد خبر :248802

مراسم جشن نوروز در بوسنی هرزگوین با حضور سفیر کشورمان در بوسنی برگزار شد.

همزمان با حلول سال جدید ایرانی، محمود حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی هرزگوین در ویژه برنامه جشن نوروزی موسوم به «سلطان نوروز» در مسجد و تکیه مسعودیه حضور یافت.

سفیر کشورمان طی سخنانی در جمع حاضرین این مراسم یادآور شد: پاسداشت بهار به معنای استقبال از نو شدن و احترام به زیبایی های طبیعت است.

وی ضمن آرزوی ثبات و پیشرفت برای همه مردم بوسنی هرزگوین خاطرنشان کرد: ملت ایران همچون گذشته به دوستی با ملت بوسنی هرزگوین افتخار می‌کند.

حیدری افزود: در شرایطی که توطئه های بسیاری برای گسترش اختلافات میان امت اسلامی طراحی شده است، نوروز مناسبت مبارکی است که موجب تعمیق پیوندهای انسانی، ترویج ارزش‌های مشترک و تقویت کننده صلح جهانی است و امروزه در کشورهای متعددی از جمله ایران، افغانستان، تاجیکستان، ترکیه و کشورهای قفقاز و منطقه بالکان جشن گرفته می شود.

شیخ هازیم حاجی میلیچ رئیس تکیه مسعودیه نیز با تشکر از حضور سفیر و هیات ایرانی در ویژه برنامه سلطان نوروز گفت: سنت جشن نوروز بیش از پنج قرن است که در منطقه بالکان و بوسنی قدمت دارد و اجداد خاندان حاجی میلیچ افتخار داشته اند که با تاسیس این تکیه هرساله این ایام را پاس دارند و برگزاری این مراسم جشن همواره به عنوان نمادی از محبت و دوستی شناحته شده است.

به گزارش مهر، سنت سلطان نوروز، نگرشی دوجانبه به نوروز باستانی و احترام به مقام امامت حضرت علی (ع) دارد و پیروان طریقت های منطقه بالکان برای این روز اهمیت بالایی قائل هستند و هر ساله به همین مناسبت این روز را جشن گرفته و آن را سلطان نوروز می‌نامند.

بر اساس این گزارش، در ادامه این مراسم حاضرین به تکرار اذکار و ادعیه پرداختند و اشعار زیبایی را در مدح و ثنای پیامبر اکرم ص و حضرت علی (ع) قرائت کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید