پاکسازی فرودگاه با برف روب خودران

    کد خبر :248790

بعد از طراحی و تولید خودروهای شخصی، موتورسیکلت ها و کامیون های خودران حال نوبت به تولید برف روب های بدون نیاز به راننده رسیده است.

به گزارش بازتاب به نقل از دیجیتال ترندز، در شرایطی که دو شرکت تویوتا و اوبر آزمایش خودروهای خودران خود در خیابان ها را به علت تصادف منجر به مرگ یک زن با خودروی خودران اوبر در ایالت آریزونا متوقف کرده اند، دیگر شرکت های فناوری در حال تولید انواع دیگری از وسایل نقلیه خودران هستند.

شرکت یتی اسنو یکی از این موسسات فناوری است که برای اولین بار یک ماشین برف روب خودران را تولید کرده و آن را با موفقیت در فرودگاهی در نروژ برای پاکسازی باند فرودگاه مورد استفاده قرار داده است.

معمولا بارش برف شدید موجب هرج و مرج در فرودگاه ها و تعطیلی آنها برای ساعت های متمادی می شود. در این شرایط دستگاه های برف روب می توانند به بهبود شرایط و تامین امنیت پروازها کمک شایانی بکنند. این برف روب خودران ۲۰ متر طول و ۵.۵ متر عرض دارد و در عرض یک ساعت می تواند منطقه ای به وسعت ۳۵۰ هزار متر مربع را برف روبی کند.

این برف روب به تازگی در فرودگاه Fagernes در منطقه لیرین نروژ مورد آزمایش قرار گرفته که در ۱۴۵ کیلومتری شمال غرب اسلو پایتخت نروژ قرار دارد. این برف روب خودران هم مجهز به حسگرها و دوربین های متعدد برای شناسایی محیط اطراف بوده و از دقت بالایی نیز برخوردار است. کنترل دقیق این برف روب برای حفظ امنیت نیز از راه دور و توسط انسان ها ممکن است. انتظار می رود بعد از تکمیل آزمایش ها از این برف روب برای پاکسازی ۵۰ فرودگاه فعال در نروژ استفاده شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید