کویت بر حفظ روابط ایران و کشورهای عرب خلیج فارس تاکید کرد

    کد خبر :248753

‘صباح خالد الحمد الصباح ‘معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه کویت گفت: ما خواستار حفظ روابط جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس هستیم.

وزیر امورخارجه کویت روز چهارشنبه در همایش ‘سرمایه گذاری 2018 کویت’ افزود: کویت همواره تلاش می کند تا روابط خود با ایران به صورت طبیعی، مبتنی بر احترام به قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل و همچنین عدم مداخله در امور داخلی کشورها و استفاده نکردن از زور وتهدید باشد.
وی ادامه داد، ما تلاش می کنیم جو مناسبی برای ارتباط در همه زمینه ها فراهم شود.
شش کشور عرب حاشیه خلیج فارس در نشست منامه که در دسامبر/ آذر 2016 برگزار شد، توافق کردند که کویت مسئول گفت وگوی مشخص و مشروط کشورهای حاشیه خلیج فارس با ایران و ارسال پیام به تهران با استناد بر اصول واقعی مانند عدم مداخله در امور داخلی، حسن همجواری و احترام به حاکمیت کشورها باشد.
وزیر امور خارجه کویت در ادامه سخنان خود با تاکید برضرورت یکسان سازی تلاش جامعه بین المللی برای دستیابی به راه حل سیاسی در خصوص سوریه آن را مقدمه ای برای بازسازی این کشور دانست.
به گزارش ایرنا ، صباح خالد الحمد الصباح گفت، مسئولیت جامعه بین الملل می طلبد که پس از هفت سال جنگ، برای دستیابی به راه حل سیاسی سوریه، متحد باشیم سپس بازسازی این کشور را شروع کنیم.
وی ضمن اظهار تاسف از گذشت هفت سال از جنگ سوریه و بدون دستیابی به یک راه حل در این خصوص گفت: هیچ راهی در این زمینه وجود ندارد مگر اینکه نهایت تلاش خود را برای رسیدن به راه حل سیاسی مبتنی بر قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت به کار گیریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید