حملات تند وزیر خارجه بریتانیا به پوتین/شبیه هیتلر هستی!

    کد خبر :248735

وزیر خارجه بریتانیا رویکرد رئیس‌جمهوری روسیه در میزبانی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ را به رویکرد رهبر آلمان نازی در میزبانی المپیک برلین در ۱۹۳۶ تشبیه کرده است.

به گزارش رویترز، «بوریس جانسون» وزیر خارجه بریتانیا، روز گذشته رویکرد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در میزبانی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ را با رفتار «آدولف هیتلر» رویکرد رهبر آلمان نازی در میزبانی المپیک برلین در ۱۹۳۶ مقایسه کرده است.

«ایان آستین» نماینده پارلمان بریتانیا با اشاره به برگزاری جام جهانی فوتبال در روسیه، گفته است، ولادیمیر پوتین از این مسابقات برای بهبود وجهه روسیه استفاده می‌کند، مثل همان کاری که آدولف هیتلر در جریان برگزاری المپیک برلین کرد.

بوریس جانسون که در پارلمان بریتانیا حضور داشت،‌ در واکنش به اظهارات ایان آستین، گفته است با چنین ارزیابی موافق است.

جانسون گفت: »تصویری که شما از آنچه که قرار است در جام جهانی در مسکو روی بدهد، بله فکر می‌کنم، از همه جهات، مقایسه با ۱۹۳۶ کاملا صحیح است.»

بوریس جانسون برای پاسخ به پرسش‌های نمایندگان درباره مسمومیت «سرگئی اسکریپال» جاسوس سابق روس و دخترش، در پارلمان این کشور حاضر شده بود.

سرگئی اسکریپال و دخترش یولیا اواسط اسفندماه در یک مرکز خرید در شهر «سالزبری» در جنوب بریتانیا بیهوش پیدا شدند. این دو به بیمارستان منتقل شدند و هنوز در بخش مراقبت‌های ویژه به‌سر می‌برند.

بریتانیا، روسیه را به دست داشتن درمسمومیت این جاسوس سابق و «حمله با سلاح شیمیایی در خاک بریتانیا» متهم کرده است. مسکو این اتهام را رد می‌کند.

به گزارش ایلنا ، به دنبال مسمومیت جاسوس سابق روس و دخترش روابط بریتانیا و روسیه تیره شده است. بریتانیا در واکنش به این رویداد،۲۳ دیپلمات روس را اخراج کرد. این در حالی است که روسیه نیز اعلام کرده استکه دست به اقدام متقابل زده و ۲۳ تن از دیپلمات‌های بریتانیایی را اخراج می‌کند.

سرگئی اسکریپال ۶۶ ساله، پیشتر از مأموران بخش امنیتی ارتش روسیه بود. او در دسامبر سال ۲۰۰۴ دستگیر و در دادگاه به اتهام انتقال اطلاعات محرمانه به بریتانیا و خیانت، به زندان محکوم شد؛ او در سال ۲۰۱۰ در جریان معاوضه با جاسوسان آمریکایی به بریتانیا پناهنده شد و سال‌هاست که در این کشور زندگی می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید