اپل جنگ پتنتی با ال جی و سامسونگ در عرصه میکرو ال‌ ای دی‌ ها را آغاز کرد

    کد خبر :248612

اپل در جدیدترین تلاش خود اقدام به ثبت ۳۰ پتنت در بخش میکروال‌ای‌دی‌ها در کره‌ی‌جنوبی کرده است.

سامسونگ و ال‌جی به عنوان دو شرکت صاحب‌ نفوذ در بازار نمایشگر‌ها با رقیب جدیدی در زمینه‌ی تکنولوژی نمایشگرها روبه‌رو شده‌اند. اپل که پیش از این زمزمه‌های حضور جدی‌ خود در توسعه‌‌ی فناوری میکرو ال‌ای‌دی‌ خبرساز شده بود؛ حال کوپرتینویی‌ها جنگ پتنتی را با ثبت ۳۰ پتنت مرتبط با این فناوری در سرزمین مادری سامسونگ و ال‌جی‌ آغاز کرده‌اند. طبق گزارش‌های اخیر این غول آمریکایی‌ تاسیسات خاصی را در کالیفرنیا برای این تحقیق در مورد این نمایشگرها ساخته است که به احتمال فراوان در آینده اپل را به سوی تولید بومی نمایشگرهای آیفون‌، آیپد و اپل‌ واچ‌ها سوق خواهد داد.

اپل پتنت‌های خود در بخش تکنولوژی‌های میکروال‌ای‌دی‌ (microLED) را برای رقابت با دو غول کنونی دنیای نمایشگرها در این کشور به ثبت رسانده است، این شرکت اولین قدم برای حضور در بازار یادشده را با خرید LuxVue در سال ۲۰۱۴ برداشت. کیم‌جونگ‌چان، رئیس سازمان مالکیت فکری کره در بخش نمایشگرها، استفاده از پنل‌های میکرو‌ال‌ای‌دی در محصولات آینده‌ی اپل را محتمل می‌داند. اپل با ثبت پتنت در حقیقت به دو غول بزرگ این صنعت نشان داده است که رقیبی جدی در آینده نه چندان دور ظهور خواهد کرد.

سامسونگ در حال حاضر نمونه‌ی اولیه‌ی یک تلویزیون میکروال‌ای‌دی ۱۴۶ اینچی را ساخته است؛ با این حال کره‌ای‌ها مدعی شده‌اند که این پنل‌ها را در هر ابعاد و با تعداد بالا نیز می‌توان ساخت؛ همین مساله استفاده از این پنل‌ها درگوشی‌ها،‌ تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های آینده را قوت می‌بخشد. شاید این سوال مطرح شود که چرا بزرگان دنیای موبایل به دنبال ساخت چنین پنل‌هایی افتاده‌اند؟ در پاسخ باید گفت که پنل‌های میکروال‌‌دی‌دی ضعف‌ اولدهای کنونی بازار را ندارند و نسخه‌ی بهبودیافته‌ی آن‌ها به شمار می‌روند. نمایشگر‌های میکروال‌دی‌ روشن‌تر از نمونه‌های کنونی هستند و مصرف انرژی کمتری نیز دارند؛ این پنل‌ها همچنین مشکلاتی مانند تغییر رنگ و Burn-in را همراه خود ندارند.

اپل با ورود به این بازی بزرگ به دنبال کاهش وابستگی خود به سامسونگ و ال‌جی در تامین نمایشگرهای گوشی‌های خود است. سامسونگ تامین میلیون‌ها پنل‌ اولد ۵.۸ اینچی استفاده شده در آیفون ۱۰ را با دو برابر قیمت نمونه‌های ال‌سی‌دی بر عهده داشت؛ به‌طوری که قیمت بالای این پنل‌ها اصلی‌ترین دلیل تبدیل شدن آیفون ۱۰ به یک گوشی ۹۹۹ دلاری است. وابستگی به یک تامین‌کننده برای هیچ‌یک از طرفین یک همکاری بی‌خطر نیست؛ حال آنکه در این همکاری دو بازیگر مهم دنیای گوشی‌های هوشمند حضور دارند. اپل تحقیقات در مورد میکروال‌ای‌دی‌ها را در راستای کاهش وابستگی آغاز کرده است که حتی با وجود بالا بودن احتمال برون‌سپاری تولید آن‌ها و با توجه به آینده‌دار بودن این تکنولوژی‌ها و ارزشمند بودن پتنت‌های آن اقدام مثبتی ارزیابی می‌شود.

سامسونگ قول نمایش نمونه‌ی اولیه نمایشگر میکرو‌ال‌ای‌دی خود در ماه جاری را داده؛ این در حالی است که احتمالا تلاش‌‌های اپل در حد پروژ‌ه‌های آزمایشی باقی مانده و آماده‌ی تولید نیستند. طبق پیش‌بینی‌ها اپل‌واچ‌های اپل اولین محصولاتی خواهند بود که به این نوع نمایشگرها مجهز می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید