می‌دانیم مردم ناراضی‌اند، اما تحمل کنند

    کد خبر :247814

دبیرکل بانک مرکزی اعمال برخی محدودیت‌ها در شبکه بین بانکی از ناحیه بانک مرکزی را در راستای مقابله با برخی کلاهبرداری‌ها و مبارزه با پولشویی در حین واریز وجوه ارزیابی کرده است

سید محمود احمدی »، درعین حال، تصریح کرد: گرچه تصمیمات جدید بانک مرکزی در راستای اعمال برخی محدودیت‌ها در شبکه شاپرک، با امور رفاهی مردم درگذشته متفاوت بوده و اوقات تلخی‌هایی را هم برای آنها به همراه داشته اما هدف اصلی بانک مرکزی، اطمینان و آرامش خاطر مردم است.

به گفته وی درصورت بروز اشتباه در حین واریز مبلغ در شبکه بانکی، به طور معمول مشتریان فرصت چندانی برای اعتراض و پیگیری آن ندارد و نظام بانکی از این مسائل صدمه‌های زیادی خورده است.

این مقام مسئول در بانک مرکزی گفته که سرعت معاملات در برخی موارد و بدون دلیل در شبکه بانکی کشور زیاد بوده که براین اساس ،خطراتی را هم شامل حال مردم می‌کرد، حال آنکه بانک مرکزی با تصمیمات جدید، مردم را در حمایت خود داشته است.

به گزارش افکارنیوز،احمدی گفت که محدودیت‌های جدید اعمال شده توسط بانک مرکزی از فروردین ماه رفع نمی‌شود زیرا تصمیمات بانک مرکزی بر اساس بررسی اصولی است و نه احساسی، هر چند که مردم به شیوه قبلی عادت کرده اند وتغییر این عادت ، اندکی سخت است.

وی درعین حال از مردم درخواست کرد تا به دلیل منفعت خود آنها و پاکیزه تر شدن شبکه بین بین بانکی، سختی محدودیت های اعمال شده را تحمل کنند.

احمدی اظهارداشت که بانک مرکزی با صرف هزاران هزینه پشت بانکداری الکترونیک ایستاده زیرا اعتقاد دارد که این امر نتیجه مثبتی در پی داشته و باعث پیشرفت و رفاه مردم می شود.

دبیرکل بانک مرکزی، با بیان اینکه چند صد میلیارد تومان هزینه شبکه بانکی در بانکداری الکترونیک است، افزود که بانک مرکزی از بانکداری الکترونیک حمایت کرده تا مردم را به سمت امنیت بیشتر در عملیات بانکی به پیش ببرد.

به گفته احمدی، استفاده از هر امکانات بانکی نیازمند رعایت الزامات آن بوده، هرچند که ممکن است برخی افراد از الزامات تعیین شده بانک مرکزی راضی نباشند اما وظیفه رگولاتوری همین است.

وی اظهارداشت که انتظار می‌رود مردم به بانک مرکزی اعتماد داشته باشند زیرا بانک مرکزی جر منافع کشور و مردم هیچ منافع دیگری را دنبال نمی کند.

احمدی با اشاره به فروش اوراق گواهی سپرده ریالی با نرخ 20 درصدبه عنوان یکی ازسیاست های اخیر بانک مرکزی هم احتمال داد که منابع با نرخ سود بانکی پایین تربه سمت خرید این اوراق مهاجرت کندوگفت که کسی با این موضوع مخالف نبوده و آن را انکار هم نمی کند.

احمدی گفت که فشار بر روی کاهش نرخ سود بانکی یکی از دلایلی بوده که سبب شد تا منابع از بانک‌ها بیرون رفته و از بازار سکه و دلار سر در آورد و ادامه داد که اصرار برای کاهش نرخ سود سپرده های بانکی یکی از دلایل اتفاقات اخیر در بازار ارز بوده است.

دبیرکل بانک مرکزی ، بانک مرکزی را ناظر و بالانس کننده بازار ارز دانست که برای آن هرگونه تغییردر قیمت ارز یک مساله به شمارمی آید و افزود که برای بانک مرکزی خوشایند نیست که در بازار ارز اتفاقاتی رخ دهد که تصمیم گیری در حوزه های مختلف سرمایه گذاری را دستخوش تغییر و یا تاخیر کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید