دبیر کل حزب سبز در گفتگو با بازتاب،

باید بین تقلب و تخلف فرق بگذاریم/ حلال ترین رای در جمهوری اسلامی هست

  • سیاسی
  • یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ ۱۵:۱۰
    کد خبر :24773
دبیر کل حزب

یک فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه تخلف در هر انتخاباتی امکان بروز دارد گفت: در این حد اختلاف آراء غیر قابل تقلب بودن هست و این بنظر می رسد همان کلید واژه فتنه 88 است.
حسین کنعانی مقدم دبیر کل حزب سبز و فعال سیاسی اصولگرا در گفتوگو با خبرنگار سیاسی بازتاب در خصوص برخی اظهارات مبنی بر وقوع تخلف در انتخابات اخیر گفت: مرجع تشخیص این موضوع وزارت کشور هست و ما تحلیلگرهای سیاسی فقط به اثرات چنین صحبتها و رفتارهایی توجه می‌کنیم . بنظر می رسد که تخلف در هر انتخاباتی امکان بروز دارد که اگر این تخلفات حجم وسیعی داشته باشد و باعث تغییر در آرا شود باید مورد توجه قرار بگیرد در انتخابات اخیر هم دو طرف پرونده هایی را علیه یکدیگر در شورای نگهبان دارند که مرجع رسیدگی به آنها شورای نگهبان هست.
وی در ادامه افزود: بنظر می رسد که ما باید بین تقلب و تخلف فرق بگذاریم، تخلف از سوی مسولین اجرایی و خود رای دهندگان ممکن است رخ دهد و اینها ممکن است در حجم وسیعی هم وجود داشته باشد اما اینکه ما اسمش را تقلب بگذاریم من نمی‌پذیرم، در این حد اختلاف آراء غیر قابل تقلب بودن هست و این بنظر می رسد همان کلید واژه فتنه 88 است که برخی از آن استفاده کردند و کشور را در بحران کشانده بودند.
کنعانی مقدم در خصوص مطرح شدن موضوع رأی حلال از سوی برخی جریانات تاکید کرد: در جمهوری اسلامی مردم بر مبنای یک تکلیف شرعی، قانون اساسی، توصیه رهبری و نظر حضرت امام رأی می دهند که این یک حق قانونی و شهروندی و حق الناس است. بنظر من حلال ترین رای در جمهوری اسلامی هست و اینطور نیست که فکر کنیم یک رای حلال است و رای به دیگری حرام.
وی در پایان با تاکید بر اینکه ممکن است بعضی معتقد باشند که اگر به من رای ندهید رائ شما حرام می شود تصریح کرد: این هیچ مبنای شرعی و فقهی و حتی قانونی ندارد بالاخره هر فردی به یک نفر رأی می دهد، اگر قرار باشد به شما رای ندهند پس حلال نباشد نه مبنای فقهی دارد و نه شرعی بنظر می رسد که موضوع مطرح شده، چیز دیگری بوده که برداشت های متفاوتی از آن شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید