تولید اولین خودروی بدون فرمان تا سال 2019 تایید شد!

  • خودرو
  • دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ ۸:۰۰
    کد خبر :247258

به نظر می‌رسد که شمارش معکوس برای از بین بردن رانندگان آغاز شده است، زیرا اخیرا کمپانی خودروسازی جنرال موتورز اعلام کرده است که اولین خودروی مستقل از راننده (خودران) خود را برای عرضه عمومی در سال 2019 میلادی تولید می‌کند.

نکته جالب توجه در رابطه با پروژه خودران جنرال موتورز که تحت عنوان “کروز AV” معرفی شده است، عدم طراحی غربیلک فرمان و همچنین پدال گاز و ترمز است که پیش بینی می‌شد حداقل تا 5 سال آینده تکنولوژی سیستم‌های خودران به چنین سطحی نرسد، اما تایید تولید این خودرو از سوی جنرال موتورز تا سال2019 میلادی، نشان می‌دهد که کمپانی خودروسازی جنرال موتورز به تکنولوژی مربوطه دست پیدا کرده و قصد دارد اولین تولید کننده وسایل نقلیه خودران درجهان باشد که یک محصول کاملا خودران و بدون فرمان و پدال راهی بازار می‌کند!. این یعنی تسلط کاملا سیستم‌های الکترونیکی برای هدایت اتومبیل که داده‌های خود را از لیزر مسافت سنج، دوربین و سنسورهای مختلف دریافت می‌کند و در صورت وجود مشکل، هیچ کمکی از دست راننده برنخواهد آمد.

به گزارش پرشین خودرو، به عنوان اولین قدم، کمپانی خودروسازی جنرال موتورز سرمایه گذاری بیش از 100 میلیون دلاری انجام داده است تا پروژه خودران خود را به نتیجه برساند و همچنین زیرساخت‌های لازم را برای تولید آن فراهم کند، از جمله سیستم‌های محرک اتومبیل که باتوجه به تایید باتری‌های قدرتمند، به نظر می‌رسد که از یک سیستم محرک کاملا الکتریکی سود می‌برد.

در حال حاضر به صورت آزمایشی، کمپانی خودروسازی جنرال موتورز 200 نسخه از این اتومبیل را در کارخانه Orion Township واقع در ایالت میشیگان تولید کرده است و بعد از توسعه نهایی، تولید انبوه آن را در همین کارخانه انجام خواهد داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید