ادعای مقام سابق سعودی: شرایط ساخت بمب اتمی را داریم

    کد خبر :246840

به دنبال توهمات اخیر ولیعهد سعودی برای رقابت با ایران در زمینه هسته ای، این بار فرمانده سابق دانشکده ستاد نیروهای مسلح عربستان مدعی شد که کشورش واجد شرایط ساخت بمب اتمی است.

سرلشکر ‘شامی محمد الظاهری’ در گفت وگو با خبرگزاری روسی ‘اسپوتینک’ افزود: ما منابع انسانی و مالی لازم برای ساخت بمب هسته ای را در اختیار داریم، ورابطمان با شرکت های بین المللی هم عالی است، بنابراین واجد شرایط ساخت بمب اتمی هستیم.
فرمانده سابق دانشکده ستاد نیروهای مسلح عربستان در اظهاراتی که نشان دهنده تمایل کشورش به داشتن سلاح هسته ای است افزود: عربستان به دنبال توازن قدرت در منطقه برای حفظ امنیت خود وبرخی کشورهای عربی است، وبعید می دانم وقتی ایران به قدرت هسته ای تبدیل شود آمریکا و جامعه بین المللی با دستیابی ما به بمب اتمی مخالفت کنند، همان طور که وقتی هند بمب اتمی ساخت پاکستان هم این کار را کرد.
این مسئول سابق سعودی درباره شانس بهبودی روابط میان ریاض و تهران مدعی شد: عربستان برای رفع تنش ، بارها دست همکاری و برادری به سوی تهران دراز کرده است، اما ایران به فکر توسعه نفوذ شدر منطقه است.
محمد بن سلمان ولیعهد سعودی اخیرا در مصاحبه با شبکه آمریکایی ‘سی‌بی‌اس’ اظهارات توهین آمیز و متکبرانه ‌ای علیه ایران مطرح کرد ومدعی شد: ایران، رقیب ما نیست و برای برابری با ما فاصله زیادی دارد و ارتش آن هم جزو 5 ارتش اول جهان اسلام نیست (!).
وی افزود: اگر ایران به دنبال ساخت سلاح اتمی باشد ما نیز فورا همین کار را خواهیم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید