کارت زرد برای پلمب پاساژ بوستان/ بی اعتنایی به 20 اخطار آتش نشانی

    کد خبر :246730

معاون پیشگیری و حفاظت از حریق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نسبت به عدم ایمنی در پاساژ بوستان هشدار دارد و گفت: این پاساژ از نظر ایمنی وضعیت مناسبی ندارد و در صورت وقوع حریق میزان خسارات جانی بسیار زیاد خواهد بود.

به گزارش ایسنا، محمود قدیری با اشاره به اینکه بیش از 1000 واحد تجاری در پاساژ بوستان فعالیت دارند، اظهار کرد: وضعیت ایمنی این پاساژ به هیچ وجه در شرایط مناسبی قرار ندارد، به طوری که این بنا به‌صورت شیب دار به طبقات بالا راه دارد و درصورت وقوع حریق، آتش به راحتی به‌صورت چرخشی وارد طبقات می‌شود و افراد حاضر در طبقات بالایی امکان خروج را نخواهند داشت.

وی افزود: از مدت ها پیش تعداد زیادی اخطار درمورد عدم ایمنی این ساختمان صادر شده که تاکنون به بیش از 20 اخطار رسیده است، اما متاسفانه مالکان برای تأمین ایمنی وقت می خرند و در نهایت اقدام خاصی صورت نمی‌گیرد. از منظر کارشناسی باتوجه به جمعیت حاضر و وضعیت ایمنی، اگر حریقی در این ساختمان رخ دهد، میزان خسارت جانی بسیار زیاد خواهد بود.

معاون پیشگیری و حفاظت از حریق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اهمیت ایمنی این پاساژ از ورود فرمانداری به این موضوع خبر داد و گفت: ایمنی این پاساژ از مراجع قضائی پیگیری شده است و براساس تصمیمات، مالکان باید در بازه زمانی 6 ماهه موارد ایمنی را لحاظ کنند و در جلسات ماهانه پیشرفت کار گزارش شود.

وی با بیان اینکه پاساژ بوستان فاقد منطقه بندی حریق بوده و در صورت وقوع حریق در یکی از واحدهای تجاری، آتش از طریق سقف های کاذب به واحدهای دیگر سرایت خواهد کرد، تصریح کرد: در این پاساژ راه های خروج امن نیست، علائم خروج وجود ندارد، سیستم اعلام حریق خاموش است و بنا فاقد سیستم اطفاء اتوماتیک حریق و فعال نیست. همچنین به دلیل دپو اجناس قابل اشتعال، ریسک خطر در این واحد تجاری به شدت بالاست.

بر اساس گزارش شهرنوشت، قدیری خاطرنشان کرد: پاساژ بوستان از بناهایی است که ما نگرانی های بسیار زیادی درمورد آن داریم که خوشبختانه مراجع قضایی و فرمانداری به‌صورت جدی به آن ورود کرده‌اند. این پاساژ حتما باید ایمن سازی شود؛ در غیر این صورت پس از اتمام مهلت تعیین شده باید برای پلمب آن اقدام شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید