معوقه 700 میلیاردی بیمه ایران کجا هزینه می‌شود؟

    کد خبر :246570

رئیس اداره بودجه و اعتبارات معاونت درمان از معوقات 1200 میلیارد تومانی بیمه‌های تجاری به بیمارستان‌ها و وزارت بهداشت خبر داد.

رضا رضائی رئیس اداره بودجه و اعتبارات معاونت درمان در خصوص پرداخت نشدن هزینه مصدومین ترافیکی به بیمارستان‌ها و وزارت بهداشت اظهار کرد: معوقات بیمه ایران به بیمارستان‌ها و وزارت بهداشت بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان است که این مبلغ طی ۱ سال گذشته جمع شده است و بیمه ایران در این مدت هیچ مبلغی به وزارت بهداشت و بیمارستان‌ها پرداخت نکرده است.

رضائی با اشاره به اینکه نه تنها بیمه ایران بلکه دیگر بیمه‌ها از جمله ملت، البرز، پاسارگاد، پارسیان، رازی، دانا، ما، نوین، کارآفرین و غیره، ۵۰۰ میلیارد تومان معوقات به بیمارستان‌ها دارند، گفت: مطالبات بیمارستان‌ها از بیمه‌های تجاری از یک سال گذشته تا به امروز به ۱۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است، سازمان‌های بیمه گر در این خصوص قانون شکنی می‌کنند.

رئیس اداره بودجه و اعتبارات معاونت درمان افزود: مردم با اعتماد به بیمه‌ها پول خود را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند تا در صورت لزوم بتوانند ازخدمات آن استفاده کنند؛ اما بیمه‌ها در مقابل، سلب اعتماد می‌کنند و این مبالغ را جای دیگر هزینه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در سفرهای نوروزی آمار تصادفات افزایش پیدا می‌کند، بیان کرد: مردم حق دارند در سوانح رانندگی از حق بیمه درمانی خود استفاده کنند؛ وزارت بهداشت و درمان در ماه اخیر به بیمه‌های تجاری هشدار داده‌ است که مطالبات وزارت بهداشت را پرداخت تا مسئولان در صورت لزوم از این منابع برای رسیدگی به وضعیت مردم بهره گیرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رضائی با بیان اینکه تنها بیمه آسیا، معوقات را پرداخت کرده است، افزود: مردم باید به تمام بیمه‌ها فشار بیاورند تا بتوانند به حق خود برسند؛ بیمه ها باید منابع مشخصی برای تامین هزینه داشته باشند و پول مردم را به جا هزینه کنند و درصورتی که بیمه ایران از پاسخ دادن به محل هزینه کرد این مبلغ خودداری می‌کند. سوالی که مطرح است این مبلغ کجا هزینه شده است؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید