آلمان: داعش حملات تروریستی به مراکز کودکان در غرب را مد نظر دارد

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ ۹:۳۵
    کد خبر :246408

سازمان اطلاعات داخلی آلمان در گزارشی از فراخوان‌های روزافزون داعش به طرفداران خود برای حمله به مهد کودک‌ها و بیمارستان‌های کودکان در غرب خبر داد.

 

به گزارش بازتاب به نقل از هفته نامه “اشپیگل”، حملات تروریستی در هانوفر، وورتسبورگ، آنسباخ، برلین و هامبورگ آلمان توسط تروریست های تنها انجام شده است. آن ها به فراخوان های گروه تروریستی داعش پاسخ مثبت داده بودند. برخی عوامل این حملات تروریستی بعضا با عوامل داعش در ارتباط بوده و درباره حملات تروریستی با چاقو و ابزارهای دیگر از آن ها فرمان می گرفتند.

سازمان اطلاعات داخلی آلمان در یک گزارش محرمانه مجددا درباره حملات تروریستی از طرف عوامل ترور تنها موسوم به گرگ های تنها هشدار داده است.

به نوشته هفته نامه “اشپیگل”، در این سند محرمانه اطلاعاتی آمده است مبنی بر اینکه تعداد دعوت های جهادی ها برای حملات تروریستی عوامل فردی در ماه های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. بر این اساس همچنین کیفیت این فراخوان ها هم تغییر کرده و به گونه ای دیگر تبدیل شده است.

سازمان اطلاعات داخلی آلمان در این گزارش از تبلیغات داعش برای حمله تروریستی فردی به روش های گوناگون هشدار داده و اعلام کرد که تقریبا به صورت روزانه از رسانه ها و شبکه های اجتماعی دستورالعمل های حملات تروریستی فردی منتشر می شود. در این دستورالعمل ها حتی کودکان به عنوان قربانیان حملات تروریستی مد نظر قرار داده می شوند.

سازمان اطلاعات داخلی آلمان در این باره هشدار داد که داعش به صورت مشخص حمله به مهد کودک ها و بیمارستان های کودکان در غرب را از طرفدارانش درخواست می کند. بر این اساس تعداد حملات از طرف تروریست های فردی موسوم به گرگ های تنها، در سال 2017 نسبت به سال قبل از آن به شدت در اروپا افزایش پیدا کرده است. بخصوص تعداد حملات با چاقو از طرف داعش در اروپا افزایش چشمگیری داشته است.

بر اساس سند محرمانه سازمان اطلاعات داخلی آلمان، داعش بعد از شکست های مداوم در مناطق بحرانی به حملات تروریستی با عوامل فردی روی آورده تا باز هم ابراز وجود کند و خودی نشان دهد.

به نوشته هفته نامه “اشپیگل”، سازمان های امنیتی به ندرت بتوانند از این گونه حملات تروریستی توسط عوامل فردی مانند حمله با چاقو و کامیون جلوگیری کنند.

بر اساس اطلاعات پلیس آلمان، عوامل این گونه حملات تروریستی سفر نمی کنند چرا که در کشور هدف زندگی می کنند و آن ها از ابزاری برای اقدامات تروریستی خو استفاده می کنند که به سادگی در دسترس و قابل تهیه است.آن ها در کوتاه مدت و به صورت ناگهانی اقدام می کنند.

بر این اساس، کماندوهای ترور داعش برای اقدامات تروریستی خود به دنبال اماکنی هستند که برای آن ها ارزش نمادین داشته باشد. پاریس و بروکسل از شهرهای بزرگ اروپایی به عنوان اهدافی با سبک زندگی غربی مورد توجه خاص داعش است و همچنین است شهرهای با اهمیت بالای سیاسی و تاریخی.

یکی از کارکنان بلند پایه امنیتی در آلمان اظهار داشته است که ما می خواهیم بدون شرط از حملات تروریستی در آلمان جلوگیری کنیم. اما متاسفانه همچنان حملات تروریستی از طرف عوامل فردی در اروپا وجود خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید