گمرک ایران اعلام کرد/ سقف مجاز ورود کالای همراه مسافر

    کد خبر :245865

براساس ماده 138 آيين نامه اجرايي قانون امور گمركي کالای همراه مسافر ورودي تا ميزان هشتاد دلار (سالانه) از پرداخت حقوق ورودي معاف و مازاد بر آن به شرط غير تجاري بودن با اخذ حقوق گمرکي و دو برابر سود بازرگاني قابل ترخيص است ، چنانچه کالای همراه مسافر جنبه تجاري نداشته باشد که به استثناء کالاهای ممنوعه پس از انجام تشريفات گمرکي ترخيص مي شود و در صورتي که جنبه تجاري داشته باشد در مورد کالای مجاز و مجاز مشروط ترخيص آن از گمرک منوط به رعايت مقررات و انجام تشريفات مربوط به کالای تجاری است.

اسباب سفر و اشياء شخصی مستعمل همراه مسافر در صورتي كه جنبه تجاری نداشته باشد بطور كلي از پرداخت حقوق گمركی و سود بازرگانی معاف است.

براساس قوانين و مقررات جمهوري اسلامی ايران، ورود برخي کالاها و يا صدور آنها به طور كلي ممنوع است. مشروبات الكلي ، وسايل قمار ، اسلحه سرد و گرم و مواد محترقه و منفجره، مواد مخدر ؛ نشريات، تصاوير، فيلم، عكس و هر کالایی كه مغاير شئونات مذهبي و ملي كشور باشد، هر نوع نوشته مخالف مذهب رسمي كشور و يا مخل نظم و عفت عمومي و شئون ملي و ساير كالاهایی كه منع شرعي و قانوني دارند و يا ورود و صدور آن به موجب جدول تعرفه گمركي ممنوع شناخته شده است.

ورود گوشی تلفن همراه مسافری نو صرفا به تعداد یک دستگاه برای هر مسافر مجاز است و باید به گمرک اظهار و شناسه بین المللی گوشی (IMEI) در گمرک ثبت شود . مسافران می توانند پس از ورود از طریق سامانه آنلاین رجیستری گوشی تلفن همراه گمرک نسبت به اظهار گوشی تلفن همراه خریداری شده اقدام نمایند . لینک سامانه آنلاین گوشی های تلفن همراه مسافری در سایت گمرک ایران به آدرس www.irica.ir در دسترس است .

به گزلرش ایران جیب گمرک ایران همچنین از مسافران نوروزی درخواست کرد ، به منظور حمايت از صنايع و توليدات داخلی و كاهش ميزان بيكاری حتی الامكان ازخريد كالای خارجی اجتناب کنند .

گمرک در ایام نوروز تعطیل نیست و گمرکات مرزی و مسافری در ایام تعطیلات سال نو با برقراری شیفت های فوق العاده کاری و به طور شبانه روزی در خدمت مسافران نوروزی هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید