اولین نمایش غیرعروسکی خود را اجرا می‌کنم

    کد خبر :24478

عادل بزدوده قصد دارد در سال جاری اولین نمایش غیر عروسکی خود را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی صحنه ببرد.

عادل بزدوده کارگردان تئاتر عروسکی و تئاتر کودک و نوجوان درباره برنامه ریزی خود برای اجرای نمایش در سال جاری به گفت: سال گذشته طرح و نمایشنامه ای را برای اجرا در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیشنهاد دادم که پذیرفته و تصویب شد و قرار است به زودی زمان تمرین و اجرای آن مشخص شود.

وی با بیان اینکه نام این اثر «کی می خواد از روی پل رد بشه» است، افزود: این نمایشنامه از روی کتابی با عنوان «الاغی روی پل» توسط مرتضی طاهری به نمایشنامه تبدیل شد و من نیز این اثر را بازنویسی کردم. داستان این نمایشنامه به ماجرای الاغی می پردازد که صاحبش او را روی پل رها کرده است. الاغ روی پل در انتظار بازگشت صاحبش می ماند و این انتظار، اتفاقات و ماجراهایی را به همراه دارد.

این هنرمند عرصه تئاتر عروسکی اظهار کرد: اجرای نمایش «کی می خواد از روی پل رد بشه» اولین کار من خواهد بود که در آن از عروسک استفاده نمی کنم و با حضور بازیگر اجرا خواهد شد.

بزدوده درباره دیگر فعالیت های خود یادآور شد: من عضو شورای بازبین و بازخوان متن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستم و در این شورا متمرکز روی توسعه روند تئاتر و تئاتر عروسکی کانون در ایران هستیم.

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه ای میان وزیر آموزش و پرورش با مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۹۵، تأکید کرد: طبق این تفاهمنامه قرار شد تا گروه های تئاتر کانون بدون مشکل در مدارس به اجرای تئاتر بپردازند اما متأسفانه به دلیل اینکه هر کدام از ادارات مناطق بدون اینکه با تئاتر آشنایی لازم را داشته باشند قصد بازبینی آثار را دارند، این امر میسر نشده است.

این مدرس تئاتر کودک و نوجوان و تئاتر عروسکی در پایان تصریح کرد: دغدغه بزرگ ما این است که آموزش و پرورش به تئاتر کودک و نوجوان نگاهی جدی داشته باشد. به اعتقاد ما بستر بسیار بکری است که بچه های کل این مرز و بوم در کتابخانه ها و مدارس تماشاگر آثار گروه های منتخب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید