مالیات ارزش افزوده علی الحساب سیگار ۴۰ درصد شد+سند

    کد خبر :24430

بر اساس بخشنامه وزارت امور اقتصادی و دارایی، مالیات بر ارزش افزوده علی الحساب توتون، تنباکو و سیگار ۴۰ درصد تعیین شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران پویا؛ بر اساس بخشنامه وزیر امور اقتصادی و داریی در خصوص اجرای تبصره 1 ماده 20 قانون مالیات بر ارزش افزوده، 40 درصد ارزش کالا، بیمه و کرایه حمل تا بندر به عنوان مالیات بر ارزش افزوده سیگار، توتون و تنباکو به صورت علی الحساب از وارد کننده اخذ خواهد شد.

گفتنی است در ماده قانون 20مذکور آمده است، مؤدیان مکلفند، مالیات موضوع این قانون را در تاریخ تعلق مالیات، محاسبه و از طرف دیگر معامله وصول نمایند.
تبصره 1- ‌گمرک جمهوری اسلامی ایران مکلف است مالیات موضوع این قانون را قبل از ترخیص از وارد‌کنندگان کالا وصول و در پروانه‌های گمرکی و یا فرمهای مربوط حسب مورد درج نماید و اطلاعات مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول مقررات این قانون را حداکثر به صورت ماهانه به سازمان امور مالیاتی کشور ارائه نموده و امکان دسترسی همزمان سازمان امور مالیاتی کشور به پایگاههای اطلاعاتی ذی‌ربط را فراهم آورد.
گمرک جمهوری اسلامی ایران مکلف است مالیات وصولی هر ماه را تا پانزدهم ماه بعد به حساب مخصوصی نزد خزانه داری کل کشور که به این منظور توسط سازمان امور مالیاتی کشور اعلام می‌گردد، واریز نماید.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید