آخرین وضعیت یک شرکت دارویی در بورس با تقسیم ۸۰درصدی سود

    کد خبر :24328

مدیرعامل شرکت سبحان انگولوژِی از افزایش سرمایه شرکت در سال جاری و پیشنهاد تقسیم سود ۸۰ تا ۹۰ درصدی سود سال مالی گذشته در مجمع پیش رو خبر داد و گفت:محصولات شرکت به کشورهای آسیانه مرکزی، عراق ، سوریه و برخی کشورهای آفریقایی مانند اوگاندا صادر می شود.

سید حمید مصطفوی مدیرعامل شرکت سبحان انگولوژِی در نشست خبری با رسانه ها، برنامه ها و عملکرد سبحان انکولوژی را اعلام کرد و گفت: این شرکت اولین تولید کننده داروهای ضد سرطان در ایران و خاورمیانه بوده و با برخورداری از 30 پروانه، بزرگترین تولید کننده داروهای ضد سرطان ایران است که فرم های تزریقی به شکل ویال مایع و ویال لیوفیلیزه، قرص و کپسول های ضد سرطانی (برخی از آنها برای اولین بار) را تولید می کند و با کیفیت درمان بالا، مورد رضایت بیماران ، پزشکان  و مصرف کنندگان خارجی است.

کاهش شدید هزینه بیماران ایرانی

وی با بیان اینکه اکثر محصولات تحت لیسانس شرکت های طراز اول دنیا (از جمله روش سوییس و سانوفی فرانسه، نیپون کایاکو ژاپن،استراژن سوییس، سیپلا هند، گدون ریختر مجارستان و بایوسین آلمان) تولید می شود و بازرسی سالانه توسط آن شرکت ها انجام می پذیرد که منجر به قرار گرفتن ایران در سطح جهانی و در برخی موارد دومین کشور بعد از آمریکا شده ، ادامه داد: تا پیش از این عمده داروهای ضد سرطان با هزینه گزافی وارد و باعث فشار به بیماران می شد اما در حال این وضعیت تغییر کرده به طوری که قیمت 3 میلیونی و 800 هزار تومانی دو دارو به 900 و 40 هزار تومان کاهش یافته است.

به گفته وی بعداز برجام شرایط تولید داروهای گران قیمت و اصلی بیماران سرطانی بهبود یافته و سرمایه گذاران خارجی متعددی خواهان حضور در ایران شده اند.

صرفه جویی بسیار زیاد

این مقام مسئول، آماری تاسف بار ارایه کرد و گفت: سرطان اولین یا دومین عامل مرگ و میر در کشورهای پیشرفته و سومین عامل مرگ در ایران است. بطوریکه در ایران سالیانه 90 هزار نفر به سرطان مبتلا و بیش از 50 هزار نفر فوت می کنند.

مصطفوی ادامه داد: برآورد می شود تا سال 2018 حدود 100 میلیارد دلار از گردش 1200 میلیاردی دارو در جهان مربوط به داروی ضد سرطان با افزایش 5 تا 8 درصد نرخ رشد مصرف باشد. در ایران نیز وضعیت به همین صورت بوده اما حمایت های دولت و تولید محصولات سبحان انکولوژی منجر به صرفه جویی ارزی چند میلیون یورویی و  امکان استفاده اقشار ضعیف و همچنین کاهش قیمت محصولات رقبای خارجی در ایران شده است.

وی با اشاره به هزینه چند میلیون تومانی سالانه هر بیمار ادامه داد: با توجه به این موضوع ، سبحان انکولوژی با همکاری شرکت های اروپایی، سال گذشته 9 محصول جدید را عرضه کرده و در سال جاری هم 10 محصول مهم دیگر از جمله اولین مکمل ضد سرطان که در 30 کشور دنیا عرضه می شود را وارد بازار خواهد کرد.

مدیرعامل “دسانکو” با اعلام هزینه یک میلیارد دلاری شناسایی هر مولکول جدید و صرف 10 سال زمان، افزود: در نظر است پروانه 10 محصول گران قیمت که تا سال 2020 جزء بهترین ها و پرفروش ترین ها خواهند بود، اخذ و تولید شوند. علاوه بر این با همکاری شرکت های دانش بنیان داخلی و خارجی، تا دو سال آینده داروهای جدید بیشتری تولید خواهند شد.

چالش اصلی شرکت و راهکار بهبود

مصطفوی در پاسخ به سئوالی مبنی بر چالش اصلی شرکت ، توضیح داد: یکی از این چالش ها، بالا بودن نسبت هزینه ها بوده که ناشی از طولانی بودن دوره وصول مطالبات و اجبار به استفاده از تسهیلات بانکی است که منجر به سود خالص 8 درصدی شده اما در نظر است با عرضه سبدی شامل 50 محصول تا دو سال آینده ، این موضوع برطرف شود.

وی با اشاره به برنامه افزایش سرمایه شرکت در سال جاری و پیشنهاد تقسیم سود 80 تا 90 درصدی سود سال مالی گذشته در مجمع سالانه پیش رو، خاطر نشان کرد: محصولات شرکت به کشورهای آسیانه مرکزی، عراق ، سوریه و برخی کشورهای آفریقایی مانند اوگاندا صادر می شود.

مهمترین عوامل موثر در بروز بیماری های سرطانی

وی در واکنش به سئوالی درباره مهمترین عوامل موثر در بروز بیماری های سرطانی ، توضیح داد: واقعیت این است که با مختل شدن سیستم دفاعی ، یک یا چند بیماری از 100 نوع سرطان می تواند شکل گیرد. بنابراین عواملی چون استرس، سبک زندگی نادرست، عدم تحرک و اجتناب از ورزش، استفاده از غذاهای بیرون و حتی مصرف زیاد غذاهای شور و دودی ، آب و هوای آلوده، مشکلات ژنتیکی، مواد شیمیایی همچون آزبست و… می تواند نقش داشته باشد.

مصطفوی ادامه داد: با این حال خوشبختانه بسیاری از این 100 نوع بیماری سرطان قابل پیشگیری و درمان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید