مصر شورای امنیت را در جریان حمله به لیبی قرار داد

    کد خبر :24300

هیئت دائم مصر در سازمان ملل متحد با ارائه بیانیه‌ای به شورای امنیت یادآور شد که حملات هوایی ارتش این کشور به مواضع گروه‌های تروریستی در شرق لیبی در دفاع از خود بوده است.

به گزارش بازتاب به نقل از «اسکای‌نیوز»، هیئت دائم مصر در سازمان ملل، روز شنبه بیانیه‌ای را به رئیس شورای امنیت درباره حملات هوایی به مواضع گروه‌های تروریستی در «درنه» در شرق لیبی، ارائه کرد.

سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر تصریح کرد، هیئت دائم مصر در سازمان ملل در این بیانیه، به شورای امنیت یادآور شد که حملات هوایی (ارتش مصر) به درنه مطابق با ماده 51 منشور سازمان ملل متحد است که بر حق قانونی در دفاع از خود تأکید می‌کند.

در این بیانیه خاطرنشان شده است که این حملات هوایی همچنین به‌موجب قطعنامه‌های شورای امنیت در ارتباط با مبارزه با تروریسم است.

در همین راستا، سخنگوی رسمی ارتش مصر در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک گفت: «نیروی هوایی مصر پس از هماهنگی و بررسی کامل تمام اطلاعات، در چند نوبت حملات هوایی سنگینی علیه شماری از تروریست‌ها در داخل خاک لیبی انجام داد».

این سخنگو افزود: «حملات هوایی به انهدام کامل اهداف مورد نظر انجامید و نیروهای شرکت کننده در این عملیات پس از موفقیت مأموریت خود به خاک میهن بازگشتند».

در این بیانیه به اهدافی که جنگنده‌های مصری در درنه بمباران کردند، اشاره‌ای نشده است.

درنه اردوگاه آموزشی افراد مسلحی است که دولت مصر معتقد است حمله روز جمعه به اتوبوس حامل مسیحیان این کشور کار این گروه بوده است. در این حمله دست‌کم 29 نفر کشته و 24 تن نیز زخمی شده‌اند.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر، روز جمعه در یک سخنرانی تلویزیونی از تنبیه گروه‌های حامی تروریسم خبر داد و افزود وی به‌طور مستقیم دستور حمله نظامی به این مرکز در لیبی را صادر کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید