برگزیدگان پنجمین جشنواره ادبی «نسیم کلمات» معرفی شدند

    کد خبر :24164
برگزیدگان پنجمین جشنواره ادبی نسیم کلمات در قالب داستان کوتاه و با موضوع «ازخود گذشتگی» در سالن سرای حضور فرهنگسرای اخلاق معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش بازتاب به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای اخلاق، در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره ادبی نسیم کلمات علی افتخاری‌نژاد معاون آفرینش و اجرای فرهنگسرای اخلاق در گزارشی به روند شکل‌گیری کانون‌های ادبی در منطقه چهارده اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره ادبی نسیم کلمات، حاصل سال‌ها تداوم  فعالیت‌های کانون‌های ادبی بخصوص کانون «زنگ داستان» بوده که به ثمر نشسته است که علاوه بر مشارکت در برپایی این جشنواره، آثار داستان نویسان برتر نیز به زودی در قالب کتاب «نسیم همدلی» منتشر خواهد شد.

به گفته وی، علاوه بر فعالیت‌های اعضای کانون‌های ادبی در مشارکت و اجرای جشنواره، اعضای کانون با تلاش و علاقمندی، به حدی از توانایی خلق داستان دست پیدا کرده‌اند که امروزه شاهد انتشار آثارشان در قالب کتاب در بازار نشر هستیم.

در ادامه ابوالفضل درخشنده دبیر کمیته علمی و رییس هیات داوران جشنواره ضمن قدردانی از مسئولان فرهنگسرای اخلاق، در گزارشی ضمن برشمردن شاخصه‌های داوری، حضور اعضای کانون‌های ادبی را در روند ارزیابی آثار جشنواره را تشریح کرد و آن را باعث آشنایی بیشتر اعضای کانون‌های ادبی با ارزیابی آثار جشنواره‌ها دانست.

سپس نماینده هیات داوران، در قرائت بیانیه به امتیازات بیشتر به محتوای آثار مرتبط با موضوع ارزشمند جشنواره علاوه بر تکنیک داستان اشاره کرد به طوری که در بررسی ۱۷۰ اثر داستانی که به مرحله دوم جشنواره راه یافته بودند لحاظ شد و آثار داستان هایی که به مرحله دوم جشنواره راه یافته بودند، لحاظ شد.

در بخش پایانی این مراسم ۱۰ نفر از  برگزیدگان پنجمین جشنواره ادبی «نسیم کلمات»، معرفی شدند به نفر اول تا سوم لوح تقدیر و یک دستگاه تبلت، به نفرات چهارم و پنجم لوح تقدیر و یک دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند و به نفرات ششم تا دهم، که شایسته تقدیر شناخته شدند لوح تقدیر و هدیه فرهنگی در حضور مسئولان اهداء شد و از نیما محمدزاده به عنوان کوچکترین شرکت کننده جشنواره با داستان «صبحی پر از عشق» تقدیر شد:

۱-  لیلی فیروز با داستان «قارامان دوغان» (رتبه اول)
۲- دنیا اسکندر زاده با داستان «حلقه های آشنا» (رتبه دوم)
۳- طیبه سیدی با داستان «صبح پروانه» (رتبه سوم)
۴- شهربانو سادات افتاده با داستان «بهشت» (رتبه چهارم)
۵- سهیلا سپهری با داستان «مریم» (رتبه پنجم)
۶- فاطمه سلیمانی ازندریانی با داستان «صدای نفس های تو» (شایسته تقدیر)
۷- سارا حاجی ستاری با داستان «سلام» (شایسته تقدیر)
۸- معصومه خوانساری با داستان «طاقت بیار» (شایسته تقدیر)
۹- محمد اسعدی با داستان «فراموشی» (شایسته تقدیر)
۱۰- حمیده مشگی با داستان «موتور رکس» (شایسته تقدیر)

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید