آثار هنرمند ایرانی به منزل سفیر کره جنوبی رفت

    کد خبر :24133

روز گذشته ۵ خرداد نمایشگاه یک روزه آثار جواد بختیاری در محل منزل سفیر کره جنوبی برپا شد که به گفته بختیاری، این رویداد می تواند الگویی برای سفارتخانه های ایران باشد.

جواد بختیاری هنرمند عرصه هنرهای تجسمی درباره نمایشگاه یک روزه ای که در محل منزل سفیر کره جنوبی از آثار وی برپا شد، گفت: در این نمایشگاه ۳۰ اثر ارائه کردم که ۱۰ اثر نقاشی، ۱۰ اثر خوشنویسی و ۱۰ اثر نقاشیخط بود.

این خوشنویس ادامه داد: به گمانم این نمایشگاه یک اتفاق خاص است زیرا یک مرکز که عمدتا فعالیت دیپلماتیک سیاسی انجام می دهد با رویکرد فرهنگی نمایشگاهی از آثار یک هنرمند از کشوری که میزبان است ارائه داده است. قطعا این نمایشگاه با اینکه یک روزه برگزار شد اما بازتاب های خوبی در فضای فرهنگی و حتی سیاسی دارد.

بختیاری بیان کرد: من حتی به این فکر کردم که به وزارت خارجه کشورمان این پیشنهاد را بدهم که از این اتفاق تقلید کند و از آثار هنرمندان کشورهای مختلف چنین نمایشگاه هایی برپا کنیم. چنین اتفاقی در مناسبات سیاسی هم تاثیر می گذارد و حداقل این است که یک تاثیر خاطره انگیز را ایجاد می کند.

وی در پایان با بیان اینکه ابتدا قرار نبود آثار این نمایشگاه برای فروش باشد اما در نهایت برای فروش گذاشته شد، گفت: سفارت کره جنوبی مهمانانی دعوت کرده بود که عمدتا از شرکت هایی بودند که با آنها در تعامل اقتصادی هستند. من هم مهمانانی دعوت کرده بودم و فضای نمایشگاه بسیار شلوغ بود و در نهایت معدل خوبی در فروش به دست آمد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید