زد و بندهای رایج میان نویسندگان و سازمان‌های جاسوسی در پرونده «استنطاق از نویسندگان» دو ماهنامه «رویش»

    کد خبر :24126

سومین شماره «شیوه» دوماهنامه تخصصی هنر ویژه اردیبهشت و خرداد از سوی خانه هنرمندان ایران منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سومین شماره دو ماه نامه «شیوه» با مدیرمسولی مجید رجبی معمار و سردبیری سیدعماد حسینی از سوی خانه هنرمندان ایران منتشر شد.

«غربی زدایی مطالعات فیلم» پرونده این شماره بخش سینمایی دوماهنامه تخصصی هنر شیوه است که مقالاتی همچون «غربی زدایی چیست»، نوشته سید عماد حسینی، «هنر و فلسفه راه را نشان می‌دهد» نوشته رضا داوری اردکانی، «علیه هالیود فیلم مستقل آمریکایی» نوشته «شری ارتنر» با ترجمه سیدمحمد آوینی و «سینمای زمان بعد؛ مروری برموج نوی جدید سینمای رومانی» نوشته امیرهوشنگ الهی را شامل می‌شود.

در بخش تئاتر این شماره «شیوه» نیز گفت وگویی با جلال تهرانی با نام «موضوع‌های زنانه مسله من نیست»  و دو پرونده درباره «تئاتر پست دراماتیک» و پرونده ای «درباره الفریده یلینک» منتشر شده است.

همچنین هنرهای تجسمی نیز با پرونده‌ای با موضوع «مطالعات فرهنگ بصری» شامل مقالاتی از «جوسلین بیلی» با ترجمه مهدی فیاضی کیا، «میشل ماردرکامی» با ترجمه محمدرضا ربیعی و یک گفت وگو با «کیت ماکسی» با ترجمه میثم ربیعی پورسلیمی در کنار گفت وگوی سوسن شریعتی با خسرو پیغامی در شماره ویژه اردیبهشت و خرداد «شیوه» حضور دارد. علاوه بر این‌ها  نقد و بررسی آثارامید حلاج توسط مجید اختر، نوشته علی گلستانه نیز درباره کتاب سال پیش نگاه و نقد شروین طاهری با نام «دست های آویخته» برنمایشگاه فهرست ۲ که در گالری آ برپا شده بود دیگر مطالب حوزه تجسمی این مجله هستند. روایت مسلم خضری از بازنمایی فیگور مادر در سه اثر از دهه ۸۰ که با نام درمقاله ای با عنوان «تردید و بازگشت» و گفت وگوی مجید اختر با فریدون آو هم بخش دیگری از محتوایی با مضمون تجسمی  در سومین شماره شیوه هستند.

مقالات یا گفت‌وگوهایی درباره زد و بندهای رایج میان نویسندگان و سازمان‌های جاسوسی در پرونده «استنطاق از نویسندگان» و ترجمه یا گفت‌گوهایی  در باره  ادبیات ایرانی در پرونده «ادیبانی با تبارایرانی» نیز برای بخش ادبیات سومین شماره شیوه تدارک دیده شده‌اند.

«شناخت فضای معماری» نوشته محمدمنصور فلامکی، «عمق زندگی درشهر» نوشته مهدی حجت، «تعدی استعاره‌های معماری» نوشته مهرداد قیومی بیدهندی، «معماری به عنوان شیوه سیاست ورزی» نوشته نشید نبیان و شیرین بارول، «سینما و یوتوپیا» نوشته نوید پورمحمدرضا، «شهر وخاطره جمعی» درباره م. کریستین بویر، «قصه های تکراری محو مضاعف میدان تایمز»، نوشته م. کریستین بویر با ترجمه فرجام امین‌صالحی، «خیلی زیاد کافی نیست»، دگردیسی‌های میدان تایمز نوشته مارشال برمن با ترجمه علیرضا صیاد و «هراس ازموش‌ها»، دگردیسی‌های میدان تایمزنوشته آندریاس حسین با ترجمه علیرضا صیاد نیز بخش معماری این شماره را تشکیل می‌دهند.

سومین شماره  دوماهنامه تخصصی «شیوه» ویژه اردیبهشت و خرداد با قیمت ۱۵ هزار تومان از سوی خانه هنرمندان ایران منتشر شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید