تمدید توافق اوپک نفت را به ۶۵ دلار می‌رساند

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ ۱۵:۲۲

موسسه بانکی چند ملیتی سیتی گروپ آمریکا پیش‌بینی کرد: در صورتی که توافق اوپک برای ۶ ماه دیگر تمدید شود قیمت نفت برنت به ۶۵ دلار در هر بشکه افزایش خواهد یافت.

موسسه چند بانکی چند ملیتی سیتی گروپ آمریکا پیش‌بینی کرد: علی‌رغم روند افزایشی تولید نفت شیل در آمریکا در صورتی که اعضای اوپک توافق کاهش عرضه نفت به بازار جهانی را برای 6 ماه دوم تمدید کنند قیمت نفت برنت دریای شمال به 65 دلار در هر بشکه افزایش خواهد یافت.

این موسسه پیش‌بینی کرد: افزایش تولید نفت شیل در آمریکا با پایین نگه داشتن عرضه نفت اعضای اوپک و همچنین همکاری دیگر کشورهای عمده نفت جبران خواهد شد.

یکی از کارشناسان این موسسه در گزارش خود تاکید کرد: با ادامه توافق اوپک و دیگر کشورهای عمده تولیدکننده نفت غیرعضو اوپک در 6 ماه دوم سال جاری و همچنین کاهش مازاد عرضه موجود در بازار جهانی انرژی انتظار داریم قیمت نفت به بالای 60 دلار در هر بشکه در نیمه دوم سال جاری افزایش یابد.

این بانک در گزارش خود افزوده است که انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال به 65 دلار و هر بشکه نفت وست تکزاس اینترمدیتت امریکا نیز به 62 دلار افزایش یابد.

این موسسه بانکی همچنین هشدار داد: در صورت شکست توافق اوپکی‌ها برای ادامه در 6 ماه دوم سال جاری قیمت نفت کاهش خواهد یافت چرا که افزایش عرضه نفت از سوی کشورها در حالی که مازاد عرضه موجود همچنان باقی است می‌تواند سایه سیاهی را بر بازار بگستراند.

اوایل ماه جاری معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد: تاثیر توافق کشورهای اوپک و تولیدکنندگان نفت غیرعضو اوپکی تا آنجا که باید انتظارات روسیه را برآورده نکرده است.

توافق اوپکی‌ها و غیر اوپکی‌ها برای کاهش مجموع 1.8 میلیون بشکه روزانه از عرضه آنها به بازار جهانی نفت از ابتدای ماه ژانویه سال جاری اجرایی شده است اما از آن زمان تاکنون نفت برنت نتوانسته است به 60 دلار در هر بشکه برسد و قیمت این نفت تنها پس از حمله آمریکا به یک پایگاه هوایی سوریه قیمت این نفت به بالای 56 دلار در هر بشکه رسید.

در ماه می سال جاری اعضای اوپک برسر ادامه اجرای توافق پیشین برای یک دوره شش ماهه دیگر و یا توقف آن تصمیم‌گیری خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید