خاطرات کودکی با «بارانه» زنده شد

    کد خبر :23772

پشنگ کامکار آهنگساز و نوازنده پیشکسوت موسیقی ایرانی در تازه ترین کنسرت خود یکی از موفق ترین آثار تک نوازی‌اش را برای مخاطبان اجرا کرد.

 پشنگ کامکار آهنگساز و نوازنده پیشکسوت موسیقی ایرانی جمعه شب پنجم خرداد ماه تازه ترین کنسرت تک نوازی خود را به تهیه کنندگی موسسه فرهنگی هنری «بارانا» اجرا کرد.

او در این برنامه ضمن اجرای یک اثر بداهه نوازی در افشاری، اثر «بارانه» را که یکی از موفق‌ترین آثارِ تک‌نوازی این ساز است اجرا کرد. ضمن اینکه در بخش پایانی این اجرا نیز سیاوش کامکار و نیریز کامکار پدر را در اجرای سه نوازی «بارانه» همراهی کردند.

پشنگ کامکار نوازنده‌ چیره‌دست سنتور و از بنیان‌گذاران گروه شیدا  که سال‌ها پیش «بارانه» را در دستگاه ماهور و بیات اصفهان اجرا کرده بود پیش از آغاز برنامه خود خطاب به حاضران گفت: از اینکه روز جمعه را که روز رفتن به طبیعت و گردش است برای دیدن کنسرت ما انتخاب کردید بسیار ممنونم و خیلی خوشحالم که اجرای زنده «بارانه» را برای امشب انتخاب کردید.

وی ادامه داد: برگزاری این کنسرت چند ماه پیش توسط تهمورس پورناظری به من پیشنهاد شد. او به من گفت که مردم از آلبوم «بارانه» خاطرات بسیار خوبی دارند که بهتر است بار دیگر آن را در قالب یک کنسرت برای مخاطبان اجرا کنم. البته راستش را بخواهید من هم با این اثر خاطرات زیادی دارم زیرا به نوعی تمام خاطرات دوران کودکی من است. من در این آلبوم بود که برای اولین بار با شیوه جدید ساز می زدم و امشب بسیار خوشحالم که می توانم بار دیگر با اجرای این اثر در خدمت شما باشم.

 این هنرمند که آهنگسازی و همنوازی در آثار متعددی با همراهی با گروه‌هایی از جمله گروه شیدا، دستان و کامکارها را در کارنامه‌ خود دارد، عنوان کرد: البته من قبل از اجرای «بارانه» متناسب با آنچه احساس امروز من است قطعه ای را تقدیم شما عزیزان می‌کنم و امیدوارم فضای برنامه امشب به گونه ای باشد که شما از آن راضی باشید.

علی نصیریان، صدیق تعریف، میلاد کیایی سیامک آقایی، اردوان کامکار، آزاد میرزاپور، هانا کامکار، تهمورس پورناظری و… از مهمانان ویژه کنسرت «بارانه» پشنگ کامکار بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید