معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد:

متناسب تخصص و امکاناتتان به نیازمندان کمک کنید

    کد خبر :237535

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گزارشی از برنامه‌های این نهاد برای جشن احسان و نیکوکاری ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، علی‌محمد ذوالفقاری، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه هم‌اکنون ده میلیون نیکوکار در قالب طرح‌های مختلف با کمیته امداد همکاری دارند تأکید کرد: این نهاد طبق تکلیف قانونی و رسالت شرعی، کمک‌های نیکوکاران را بر اساس نیت خیران هزینه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد درصدد است از روش‌های الکترونیکی نوین برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی استفاده کند یادآور شد: در گذشته جشن نیکوکاری محدود به پایگاه‌هایی بود که در قالب چادر در سطح کشور برپا می‌شد اما امروز امکان دریافت کمک‌های مردمی از شیوه‌های مختلف همچون سامانه بانکی، پیامکی و کدهای میانبر فراهم‌شده است.

ذوالفقاری بابیان اینکه دریافت کمک‌های مردمی محدود به کالا و منابع مالی نیست توضیح داد: خیران می‌توانند کمک‌های خود را به‌صورت خدمات مرتبط با توانایی و امکاناتشان به نیازمندان ارائه کنند. به‌طور نمونه در این شیوه پزشکان از طریق ویزیت رایگان و وکلا با دادن مشاوره و وکالت رایگان مددجویان می‌توانند در خدمت به نیازمندان مشارکت کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از ایجاد بستری برای آگاهی نیکوکاران از نتایج کمک‌های خود خبر داد و افزود: مهم‌ترین نیاز مددجویان مسکن، اشتغال، درمان، تحصیل، ازدواج و معیشت است که تأمین این شش نیاز هزینه بالایی را در بر دارد.

وی مسکن را یکی از نیازهای کلیدی خانوارهای تحت حمایت دانست و گفت: گاهی خانوار به‌واسطه هزینه بالای اجاره مجبور به زندگی در مناطق آسیب‌پذیر است این در حالی است که اگر مشکل مسکن این خانوارهای تأمین شود قطعاً سایر مشکلات آنها نیز حل می‌شود.

ذوالفقاری بابیان اینکه تأمین مسکن برای خانوارهای تحت حمایت در مناطق کم‌ آسیب زمینه را برای ازدواج مناسب فرزندان مددجو نیز فراهم خواهد کرد گفت: کمیته امداد سالانه حدود ۸۰ هزار سری جهیزیه به دختران مددجو در آستانه ازدواج اهدا می‌کند.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اعلام اینکه ۲۰۰ هزار یتیم و فرزند بد سرپرست تحت حمایت این نهاد است افزود: اگر نیاز این فرزندان به‌ویژه در بخش تحصیل تأمین نشود قطعاً در زندگی و آینده آنها تأثیر منفی خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید