مسئولان باور ندارند ۶۰ سالگی سن بازنشستگی است

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ ۱۶:۴۰
    کد خبر :234122

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت:اغلب مسئولین ما هنوز اقرار به زمان ندارند و باور ندارند که سن ۶۰ سالگی به بعد، سن بازنشستگی است.

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی عصر امروز در همایش کنشگری دانشجویی در عصر اعتدال در دانشگاه امیرکبیر اظهار داشت: اگر قرار باشد در جریان های اصولگرا، اصلاح‌طلب و اعتدالی به اجماع ملی برسیم، با توجه به شرایط خارجی و مسائل اقتصادی، همه به این نتیجه رسیده‌ایم که «نهضت مذاکره» ضروری است.

وی افزود: جریان مذاکره ملی باید به صورت عمومی شکل بگیرد و جریان دانشجویی یکی از پایگاه های مهم آن است.

کرباسچی تصریح کرد: ما به این نتیجه رسیده‌ایم اگر به نقش عمومی مردم توجه شود، جریان مذاکره ملی موثرتر می‌شود نه اینکه فقط محدود به مسئولین کشور باشد.

دبیرکل حزب کارگزاران گفت: اغلب مسئولین ما هنوز اقرار به زمان ندارند و باور ندارند که سن ۶۰ سالگی به بعد، سن بازنشستگی است.

وی افزود: وقتی وزیری ۶۰ ساله انتخاب می شود، طبیعی است که معاونین اش را هم در حدود همین سنین انتخاب می‌کند؛ انتقاد و اشکال ما هم به دولت و آقای روحانی همین است که باید از نسل جدید بهره ببرد.

کرباسچی گفت: ما به آقای روحانی هم در جلسات خصوصی و هم عمومی انتقاد کرده‌ایم. بعضی از حرکات ایشان خیلی خوش‌نما هستند ولی بعید است تاثیر واقعی داشته باشد. برخی موارد در سطح حرف زدن خوب است اما باید در عمل شاهد آن باشیم.

کرباسچی تصریح کرد: در جمع های عمومی، بحث ها به سمت های احساسی و شعاری پیش می‌رود اما واقعا اگر بخواهیم راهگشایی کنیم که چه کاری وظیفه ضروری ماست، باید در جمع های فکری دانشجویی به صورت جمعی گفت‌وگو کنیم.

وی با بیان اینکه باید در فضاهای غیر احساسی برای معضلات کشور بحث کنیم گفت: باید بتوانیم طرف مقابل را درک کنیم و سعی کنیم به طور منطقی او را قانع کنیم و طرف مقابل هم باید ما را درک کند و به طرزی منطقی سعی کند ما را قانع کند.

کرباسچی اضافه کرد: امروز واقعا با همه مشکلاتی که داریم، استبداد به معنایی که در زمان شاه وجود داشت، نداریم. ما هیچ انتخاباتی نداشتیم که چهره دلسوز مردم وارد مجلس شوند.

وی با بیان اینکه جریان دانشجویی باید بحث مصالح ملی را راه بیندازد گفت: واقعا دانشجویان ما باید بحث کنند و به جمع‌بندی نسبت به منافع و مصالح ملی برسند و ببینند که اولویت ما چی هست.

کرباسچی با بیان اینکه ما نباید از ابزار خشونت استفاده کنیم اظهار داشت: ما دیده‌ایم که خشونت، خشونت می‌آورد. این در حالی است که بخش عمده خشونت در جریانات سیاسی، خشونت کلامی است؛ به ادب ایرانی و اسلامی التزام داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اظهارات اخیر احمدی نژاد گفت: من هنوز نفهمیده‌ام جریان احمدی‌نژاد و دوستانشان دقیقا دنبال چه هستند و منظورشان از تغییر بنیادین چی هست! آیا دنبال تضعیف اصلاح طلبان هستند یا به قول آقای باهنر توهم دارند. من نمی‌دانم کدام درست است اما جریان عاقل کشور باید از فروپاشی و خشونت و تجزیه در کشور جلوگیری کند و ما راهی جز مذاکره نداریم. امیدوارم بتوانیم مذاکره ملی را در سطح عموم مردم هم دامن بزنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید