سعودی‌هاسهمیه حج سوریه را قطع کرده‌اند

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ ۱۳:۲۷
    کد خبر :233971

وزیر اوقاف سوریه تصریح کرد: عربستان سعودی از سال 2011 به حجاج سوری جهت سفر به مکه و مدینه و زیارت حرمین شریفین اجازه ورود به این کشور را نداده و سهمیه حج این کشور را نادیده می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، محمد عبدالستار در دیدار با کمال خرازی رییس شورای راهبردی روابط خارجی در بخشی از صحبت‌های خود با بیان اینکه ایران، سوریه و حزب‌الله جبهه مقاومت را تقویت کرده‌اند، ‌تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران ایده مقاومت را به کل جهان منتقل کرد و همواره مسائل ایمانی و اعتقادی ایران و جوانانش باعث شده که صهیونیست‌ها با این ملت و دولت مخالفت کنند.

وی با بیان اینکه علمای ما به دنبال اسلام متعادل و میانه‌رو هستند و هرگونه جدایی بین شیعه و اهل سنت موضوعی است که از سوی دشمنان دنبال می‌شود، تصریح کرد: من حامل پیام تشکر و قدردانی آقای بشار اسد از مقام معظم رهبری و دولت و ملت ایران به خاطر حمایت‌هایشان از سوریه هستم.

وی با بیان اینکه ما باید برای گسترش مجمع تقریب مذاهب فعالیت‌ کنیم، گفت: در ماه رجب کنفرانس وحدتی در دمشق برگزار خواهد شد و قرار است که شعبه‌ای از دانشکده مجمع تقریب مذاهب اسلامی در سوریه افتتاح شود.

این مقام دولت سوریه که به همراه تعدادی از علمای این کشور از روز یکشنبه به تهران سفر کرده‌اند، در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به تلاش‌های عربستان جهت ایجاد اختلاف بین جهان اسلام، ‌خاطرنشان کرد: سعودی‌ها از سال 2011 سهمیه سوریه از حج را حذف کردند و اجازه نمی‌دهند که حجاج سوری برای شرکت در مراسم حج به این کشور سفر کنند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه ما باید اقدام به تبیین استراتژی برای گسترش همکاری‌های اسلامی بین کشورهای جهان اسلام کنیم و در این ارتباط سازوکاری تعریف کنیم، افزود: ما همه از علمای معتدل و میانه‌رو هستیم و آقای بشار اسد نیز بر موضوع وحدت در جهان اسلام تاکید می‌کنند.

به گزارش ایسنا، در ادامه حسام‌الدین فلفور رییس مجمع اسلامی فتح سوریه نیز در این برنامه پیشنهاد کرد که با همکاری ایران و سوریه، مجمع فقهی اسلامی و علمی جدیدی تشکیل شود و ایران و سوریه از علمای دیگر کشورهای اسلامی نیز دعوت کنند که در این مجمع حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه اعتقاد داریم که امت اسلامی می‌تواند در برابر صهیونیست‌ها و دشمنان یک موضع‌گیری جدی و محکمی داشته باشد، گفت: آنها دست از توطئه علیه جهان اسلام بر نمی‌دارند و ما باید در برابر آنها با وحدت قوی عمل کنیم.

وی تاکید کرد: ما هیچ سازشی نمی‌توانیم با دشمنان جهان اسلام داشته باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید