۷۸هزار میلیارد تومان ارزش بازار صنعت غذا در کشور است

    کد خبر :233865

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ارزش بازار صنعت غذا ۷۸ هزار میلیارد تومان، بخش لوازم آرایش ۱۹هزار میلیارد تومان و صنعت دارو حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان است.

دکتر غلامرضا اصغری در همایش بهبود وضعیت تغذیه کارکنان جامعه ، اظهارداشت: ما در سازمان غذا و دارو متولی بخشی از غذای مردم هستیم. البته غذایی که به صورت فراوری شده و بسته بندی به مردم ارائه می شود.

وی افزود: ارزش بازار بخشی از این صنایع غذایی که بر آن نظارت می کنیم، حدود ۷۸ هزار میلیارد تومان است. بخش دیگری از حوزه کاریمان مربوط به لوازم آرایش می شود که ارزش بازار آن حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان است. همچنین صنعت دارو ۱۶ هزار میلیارد تومان و تجهیزات پزشکی ۸ هزار میلیارد تومان ارزش بازار دارد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: سالانه حدود ۴ میلیارد دلار روغن وارد کشور می شود و همچنین حدود ۳ میلیارد دلار برنج و ۲ میلیارد دلار چای وارد می شود. ما شرایط متنوعی را مدیریت می کنیم و به همین دلیل می بایست برنامه مناسبی برای همه بخش ها داشته باشیم.

اصغری ادامه داد: نیازها و مخاطبان ما متنوع هستند به همین سبب برای وزارت بهداشت لازم است خودش برای کارکنان خود برنامه داشته باشد که متاسفانه اینطور نیست و این را می توان از غذایی که در بیمارستان ها به پرسنل و کارمندان، در دانشگاه ها به دانشجوها و در ساختمان ستاد به کارمندان می دهد مشاهده کرد.

وی ادامه داد: اگر ما در وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت مردم نتوانیم غذای مناسبی را به کارکنان خود ارائه دهیم، نمی توانیم از دیگر سازمان ها و ارگان ها این توقع را داشته باشیم.

به گزارش مهر، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مدتی پیش به یکی از کارخانه های داروسازی سرکشی کردم و هنگام نهار، از غذایی که برای کارگران کارخانه طبخ می شد مصرف کردیم که به مراتب از غذایی که وزارت بهداشت به کارکنان خود می دهد سالم تر بود. نمی شود ما برای دیگران نسخه بپیچیم ولی خودمان آنها را رعایت نکنیم.

وی در پایان گفت: غذای سالم تر به این معنا است که غذایی که روغن و نمک کمتری داشته باشد و سبزیجات بیشتری در آن استفاده شده باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید