روایت علاءالدین بروجردی از نگرانی اروپایی‌ها از بازگشت تروریست‌های اروپایی به کشورهایشان

    کد خبر :233459

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حمایت آمریکا از تروریسم در منطقه گفت: پدیده شوم تروریسم بزرگترین معضل بشریت در حال حاضر است.
علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز گذشته (دوشنبه، ۷ اسفند ماه) با میودراگ وُکوویچ رئیس کمیسیون قانون اساسی و عضو گروه دوستی پارلمانی مونته نگرو و ایران دیدار و گفتگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به سطح مناسبات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری مونته نگرو گفت: روابط دو کشور در عرصه های مختلف رو به گسترش است و کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از روند گسترش مناسبات و همکاری های فیمابین به ویژه در عرصه پارلمانی حمایت می کند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: توسعه مناسبات پارلمانی میان کمیسیون های تخصصی و گروه های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور، در افزایش ارتباطات و همکاری های فیمابین در سایر زمینه ها از جمله توسعه صنعت گردشگری و افزایش مبادلات اقتصادی و تجاری مؤثر است.

وی در ادامه حمایت های ایالات متحده آمریکا از تروریسم در منطقه را محکوم کرد و افزود: پدیده شوم تروریسم بزرگترین معضل بشریت در حال حاضر است و مبارزه با آن نیازمند عزم و اراده جدی همه کشورها است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان بازگشت اتباع اروپایی گروه های تروریستی به کشورهایشان را بزرگ ترین نگرانی حال حاضر اروپا خواند که باید برای حل آن چاره جویی شود.

به گزارش خانه ملت،رئیس کمیسیون قانون اساسی مجلس مونته نگرو: مونته نگرو مجازات سنگین برای پیوستن اتباعش به گروه‌های تروریستی در نظر گرفته است

میودراگ وُکوویچ رئیس کمیسیون قانون اساسی و عضو گروه دوستی پارلمانی مونته نگرو و ایران در مجلس این کشور نیز در این دیدار گفت: مجلس و دولت جمهوری مونته نگرو از توسعه مناسبات با ایران در عرصه های مختلف و مورد علاقه دو طرف استقبال می کند.

وی در ادامه افزود: افزایش ارتباط میان بخش های مختلف در مجالس ایران و مونته نگرو به ویژه گروه های دوستی پارلمانی نقش مهمی در شناخت و درک متقابل از دو کشور دارد و راه را برای افزایش مناسبات اقتصای و تجاری فراهم می کند.

عضو گروه دوستی پارلمانی مونته نگرو و ایران در پایان با ابراز نگرانی از گسترش تروریسم و ناامنی و بی ثباتی در منطقه خاطرنشان کرد: مجلس مونته نگرو با تصویب قوانین پیشگیرانه از جمله مجازات سنگین برای همکاری با گروه های تروریستی، مانع از پیوستن برخی از اتباع کشورش به گروه های تروریستی شد و اکنون با دیگر کشورهای اروپایی در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید